söndag 28 september 2008

Plockade svamp

Söndag igen! Nu på förmiddagen har i varit och städat på Grodan, Wilmas dagis. Hon tycker att det är jätte kul att vara där och ha alla rum och leksaker för sig själv! I går var vi i skogen och plockade svamp. Vi hittade en del faktiskt, det var kul! Vi plockade bara trattkantareller, vanliga kantareller och svart trumpetsvamp. Det fanns väldigt mycket taggsvamp med dem struntade vi i. Sedan hade vi picknick och letade efter Heffaklumpar - såg fyra fem stycken!

Wilma var jätte trött när vi åkte hem och somnade med en gång när vi kom hem. På eftermiddagen hade hon feber. Jag och Wilma bakade chokladbollar - för första gången! Men hon var så där imponerad, tyckte mest att det var kladdigt och inte vidare gott! På kvällen ville hon själv gå och lägga sig redan tjugo över sex. Jag gjorde henne i ordning och sedan somnade hon vid halv sju, i morse vakande hon vid halv nio. Hon var vaken vid fyra och fick medicin och vatten. Men nu på förmiddagen har hon varit jätte pigg och ingen feber... hoppas att det håller i sig. Just nu ligger hon i sin säng och ska sova middag, men hon ligger mest och pratar eller slänger ut alla saker i sängen - verkar inte ett dugg trött! I eftermiddag ska vi ut och gå en lång promenad i en botanisk trädgård. Mats kanske följer med. Vädret är fint men blåsigt!

Skönt med en lugnt helg! Både jag och Patrik känner oss utvilade men det borde vi göra i fredags somnade vi båda två i soffan halv åtta!! Och gick sedan upp vid åtta dagen efter!!! Natten innan hade Wilma sovit väldigt oroligt, hon fick ligga mellan oss men det slutade med att jag blev så trött på henne att jag gick in och la mig i hennes rum. Jag hörde att hon höll på att trassla en stund till, tyckte att det lät som hon var på väg in till mig, men hon kom aldrig. På morgonen när jag gick upp, kikade jag in i sovrummet och där låg bara Patrik. Jag undrade var Wilma var, om hon ramlat ner. Men hittade henne sedan sovandes i soffan!!! hihi - en i varje rum!

Inga kommentarer: