lördag 20 december 2008




Idag har det varit riktigt grått och trist väder här, så jag lägger in några sommarkort så man kan drömma sig tillbaka till sol, ljus och värme...

I dag har vi varit och hälsat på Josefine med familj. Tjejerna klädde granen, tittade på bebisen - Lovisa - lekte, fikade och kivades lite också!! Wilma blev så himla arg när Josefine tog en sak som hon själv ville ha! Vilket humör hon kan ha ibland, nu blev det nog extra mycket också för att hon var hungrig.

I veckan har det varit fullt upp och jag var helt slut i går kväll!! I onsdags var vi hos barnmorskan på rutinundersökning, allt verkade bra med de små liven. I torsdags var det julavslutning på skolan, och vi tre som jobbar ihop fick massor av julklappar - mycket godis och chokladaskar!!! Som vi för övrigt sitter och moffar på just nu!! Och sen fick jag en jätte fin julstrumpa med en sjal i. Jag hade tänkt köpa en julstrumpa till Wilma så det var perfekt!

Jag slutade tidigt på torsdagen och var och handlade julklappar till Wilma och Josefine. När jag sedan var och hämtade Wilma och vi kom hem blev hon besviken att Patrik inte var hemma. Då ringde vi till honom. Hon pratade med honom och sedan satte hon telefonen på knäet så att han skulle få se plåstret som hon fått under dagen!! Klart man vill visa dagens stora händelse!!

På kvällen var Mats här och hälsade på. Wilma var först blyg och visste inte riktigt hur hon skulle bete sig. Hon tittade på alla ställen - väggen, taket - förrutom Mats. Men sedan lossade det lite och hon ville att Mats skulle titta på henne när hon gjorde sina konster, som att hoppa från armstödet i soffan och så. Han testade vårt nya Wii. Han och jag spelade bl. a. bowling. Man går ju in för det och när jag skulle kasta i väg klotet tjongade jag i handen i tvättställningen bakom mig i en väldig fart! Det gjorde skit ont!! I början på veckan hade jag ju träningsvärk efter att jag och Patrik haft en spelkväll i lördags!!?! Farligt spel det där - men väldigt kul!! Får se om vi tar en match senare i kväll...










































Inga kommentarer: