måndag 1 december 2008

tystnad

Som sagt är Wilma i Mariestad och det är tomt och tyst här hemma. Mamma skickade kort på henne då hon bakade lussekatter - det ser härligt ut!!

Ibland är det väldigt skönt när det är tomt och tyst, förra söndagen var det strömavbrott här på eftermiddagen och det blev så himla tyst, mörkt och skönt. Vi tände ljus och satt och mös och jag sa att det borde vara ström avbrott lite oftare...

En annan dag när det var tomt och tyst var i tisdags när jag fyllde år. När jag kom hem från jobbet var ingen hemma och det var så skönt att komma hem och få uppleva lite lugn efter en dag på jobbet (framför allt eftersom jag inte alls mådde bra). Jag gick och la mig och vilade en liten stund (upptäckte ett paket i sängen, en ny tempurkudde!). Efter en stund kom P och W och vi käkade japansk och jag fick fler paket och blommor - en mycket mysig födelsedag! Som jag redan avslutade 19.40, jag var så trött och snuvig att jag var tvungen att gå och lägga mig!!!

Inga kommentarer: