lördag 18 juli 2009

trappan och trots!

Dagen efter Wilmas födelsedag, i torsdags alltså, blev jag och barnen utkörda av P han var rastlös och tyckte det var dags att ta tag i vår trappa som vi inte tycker är så fin. Jag o barnen åkte ut till sommarstugan i Karlsvik. Ma och Ru var där och hjälpte mig med barnen. W. badade och lekte med Emil (grannkillen). Sedan sov hon över där på natten. Jag, S. och T. åkte dit igen på fredagförmiddagen och var där hela dagen medan P fortsatte med trappan (vilket för övrigt var betydligt jobbigare och mer tidskrävande än han trott!).

W. trivs så bra i Karlsvik så hon gick och pulade och grejade - men det var något som inte var helt bra, jag vet inte vad det var. Om det är 3-årstroset som kommit på allvar eller vad det kan vara för hon fick såna utbrott och var skitsur på mig. Hon skrek att jag var dum och NEJ jag vill inte osv osv. PUST och STÖN!!! Jag började ju analysera, är det bara trots helt enkelt eller har vi umgåtts för intensivt den sista 1 1/2 månaden då hon inte varit på dagis eller är det att Sixten och Tuva börjat vara vakna mer och tar lite mer tid från mig?! Jag vet inte, men jag vet och har känt att jag och W behöver komma bort från varandra lite!

Även idag har P med hjälp från Ruben fortsatt arbetet med trappan. Jag, mamma + barnen var i stan på förmiddagen och i trädgården på eftermiddagen. Sedan var jag och W på "Hujeda mig så många sånger" - jätte bra! Sedan var hon som helt tokig när hon kom hem för hon visste att hon och P skulle åka ner till Skåne och OLIVIA med familj!!! Hon var superglad och sprang runt och tjoade men fick också ett ordentligt utbrott - för att hon ville absolut inte ha med sig ett äpple! För att sedan ångra sig och bli skit arg och sur för att hon ville ha med det... puh jag bir så matt!!

Nu har de i alla fall åkt och jag och småkidsen är ensamma hemma och nu ser jag fram emot ett par dagar med bebismys, pyssel och fix här hemma både inne och ute samt en ordentlig storstädning eftersom det ser ut som ett bombnedslag med saker och slipdamm överallt! Och framför allt ladda om och längta efter min goa, härliga och supertrotsiga lilla-stora tjej!!

Inga kommentarer: