tisdag 13 januari 2009

Helt sänkt!!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev (Susanne är väl lite sur på mig nu kan jag tänka mig!), men jag har legat nedbäddad, helt sänkt i över en och en halv vecka...ja egentligen började det helgen innan nyår. Jag blev förkyld men det kändes bättre på tisdagen. På onsdag, nyårsafton, kom familjen Hammer hit och vi hade det jätte trevligt - fast jag orkade inte göra någonting! Det var synd, vädret var väl inte heller det bästa - det hade varit mysigt med en utflykt i snön med sol från en klarblå himmel...men det var kallt och blåsigt och bart på marken.... På nyår var killarna mycket duktiga och lagade superduper god mat, vi sköt raketer, tittade på raketer och väntade in tolvslaget.

På fredagen var jag och Tessan inne på Söder och kikade i affärer lite, även om jag tog det lugnt så var det efter det som jag kände att förkylningen blev sämre igen! Halsont och hosta som gjorde ont långt ner i lungorna. På eftermiddagen hade vi lånat Grodan, Peter och Anna, Annette och Alexei, Mikela och Magnus + så klart alla barn var där, vi fikade och barnen lekte för fullt!! Efteråt ockuperade vi en pizzera. Mycket trevligt men jag var väldigt trött, Wilma som också varit förkyld hade inte alls samma ork och humör som hon brukar ha!

Natten till måndag, fick jag ont i ena örat, på morgonen ringde jag till 2 vårdcentraler men de hade inga tider, den ena hade en tid på onsdagen. Jag gick in till Patrik och grät för att det var så hemskt att ingen kunde ta emot mig och för att jag hade så himla ont i örat - jag hade absolut ingen lust att sitta på en akutmottagningen en klämdag när halva befolkningen lider av förkylning, vinterkräksjukan, influensan eller vad det nu kan vara för åkommor!

Under natten sprack hinnan och det kändes bättre, men inte bra. Jag gick upp med Wilma och Patrik låg och sov, han hade sovit dåligt och hade ont i magen. Jag tänkte att jag och Wilma skulle ta och gå ut - det var ett par dagar sedan jag varit ute. Vid halv tio kände jag att jag var så yr, golvet snurrade och jag började må illa. Jag spydde flera gånger, ena gången stod Wilma bredvid och undrade vad jag höll på med, hon klappade mig på ryggen och på kinderna. Sedan sympati spydde hon - hostade och spottade i toalettstolen! Hon är så söt!!!

Allt jag fick i mig kom upp igen. Jag kunde inte gå till läkaren på onsdagen, var så otroligt matt och inte alls bra. I fredags kom jag iväg och fick penicillin. Nu är det tisdag och det känns äntligen som det är på väg åt rätt håll. Jag har varit hemma fem dagar från jobbet och behöver läkarintyg om jag ska vara hemma mer...därför tänkte jag prova att gå till jobbet i morgon. Mjukstartar med att jobba 14.30 - 17.00! Jag är fortfarande väldgt snuvig och hostig, hör inget på ena örat men har fått tillbaka mer ork än tidigare!

Nu har ni som läst detta fått en ordentlig redogörelse av hur jag haft det senaste tiden - inte så kul läsning!! Hoppas att nästa inlägg blir lite mer positiv!!

Inga kommentarer: