måndag 20 september 2010

Annat liv

Valet är över för denna gång. Inga mer tv-debatter... på 4 år.

S och T påbörjade sin inskolning i dag. De tyckte det var jätte kul och knata runt och utforska inne- och utemiljön, leksakerna och de nya kompisarna. De måste blivit ganska chockade när de fick gå ur vagnen och in på en avdelning. I vanliga fall får de sitta kvar i vagnen medan jag lämnar eller hämtar W. (Andra småsyskon får följa med in, men det är lite krångligare och svårare med 2.) De har varit nöjda med att sitta där ute och kikat - de har ju varandra, och de vet inget annat! Men idag var de nog ännu nöjdare!

På Eeftermiddagen blev det en sväng till Alhagen och utforska miljön där, innan det var hem och fixa middag. Mamma kom en sväng och höll mig sällskap på kvällen, P är borta igen.
2 systrar.
Undrar vad han har i kikaren nu?! För det är nästan alltid något...
Ingen helt ovanlig sysselsättning för S - utforska, undersöka, greja, vända och pilla!
Hösten är ju en fin årstid med alla vackra färger på träden, det blev inga kort på höstlöv men väl lite mossa.
Vi såg tre nedfallna fågelbon - de är vackra att titta på.
Godnatt på er! Nu ska jag snart krypa ner i sängen, vi ska vara på förskolan tidigt i morgonbitti, redan klockan 8! Och sedan behöver jag kurera mig, jag mår inte alls bra - har blivit riktigt förkyld! Fy 17!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med förskolan!
Krya på dig!

Kram
/J

Anna sa...

Krya på dig!