söndag 12 september 2010

Massor av nytta - massor av energi!

I helgen har P jobbat och W har varit hos ma och Ru. Så det har bara varit jag, S och T här hemma. I lördags medan de sov passade jag på att storstäda i tvättstugan och dammsuga nere i källaren, medan "Charles" (vår lilla dammsugarrobot) dammsög nedervåningen så hade jag bara att damma och våtttorka. I dag fortsatte jag med att städa övervåningen, tvätta fönster och plantera blommor - hade världens energi. Tror W får vara hos ma och Ru lite oftare ;)
Sån energi borde man ha lite oftare, eller det vore ännu bättre om man inte behövde städa så himla ofta, en gång i halv året vore väl lagom!
Men jag hann så klart också med att umgås - och ta kort - på mina små godingar!


Fast de här bilderna är från tidigare i veckan. De sitter på trappan, lite väl påpälsade i solskenet.


Två nyvakna tokstollar! T leker titt-ut och S ska sätta i ett hårspänne.


Ta inte min filt!! "Och han bara; Ta-da!"




I lördags var vi ute på en promenad och stannade till på deras blivande förskola och lekte. Gunga och åka rutschkana är ju otroligt roligt! De åkte också rutschkana bredvid rutschkanan - i jorden! När vi kom hem fick S tag i en av W hattar, han var så himla söt men när jag fick fram kameran så sprang han bara och gömde sig hela tiden. Men jag hann ta ett kort på honom.

2 kommentarer:

Anna sa...

Glada barn! På kortet när S säger "Ta-Da" är han en kopia av sin pappa :-) Så kul att se!

Om oss sa...

Haha - det var kul, ja P kanske ser ut så där! :)