onsdag 29 oktober 2008

bra med vila - om jag vetat det tidigare!

I går berättade för Lotta att jag var gravid och att det var tvillingar, hon hade massor av frågor angående en tvillinggraviditet. Jag hade inte tänkt på dessa saker, har väl tänkt att det är ungefär som en vanlig graviditet, fast man blir mycket större och att det är större risk för för tidig förlossning och lite annat. Det var väldigt bra frågor hon ställde och idag tänkte jag att jag kanske ska ta och kolla upp det där lite, så jag var inne på tvillingklubben och kikade. Det var en hel del ny information som jag inte visste och kände att det är nog väldigt bra att ta reda på så mycket som möjligt om graviditen, förlossningen och praktiska tips när de sedan är födda.

Om graviditen stod det bland annat att man skulle lyssna på kroppen och vila, vila, vila - vilken himla tur att jag gjort det!!! Om jag vetat det hade jag ju inte behövt haft dåligt samvetet för att jag ALDRIG kom iväg och tränade!! Nu ska jag nog ta chansen och verkligen utnyttja det där med att jag måste lyssna på min kropp och vila!! "Patrik , lite Ben & Jerry vore väldigt gott..och kan du vända kudden under huvudet också!!" ;-)

Inga kommentarer: