tisdag 14 oktober 2008

Så himla typiskt!!!

Jag tror jag blir galen. Jag vill ju verkligen ha ett annat jobb!! Även om det känns bättre nu och spännande att få jobba med personalen, så är det inte det jag vill!! (Och just nu är stämningen med nya bitr. rektorn inte alls bra!) Då ringer en kvinna som jag har varit i kontakt med förrut gällande jobb. Under de senaste, kanske fem åren så har jag varit på tre anställningsintervjuer hos dem. Från början träffades vi genom nätverket på Hälsoäventyret och har sedan sporadiskt hållt kontakten. Sist jag var på interjvu där så var jag gravid med Wilma, jobbet skulle börja i augusti och hon skulle komma i juli - inte så bra planering!! Nu ringer hon och berättar att den tjejen som de då anställde är gravid och de vill ha en på ett grav.vik. och undrar om jag är intresserad. Då fick jag berätta att jag också var gravid!! Så himla typiskt - här har jag letat och kollat jobb och sedan ringer det en och vill ha mig - då skiter det sig för att jag är gravid! Vilket så klart är jätte kul men så typiskt att dessa saker krockar - precis som de gjorde sist! Får se hur följetongen fortsätter om det någon gång blir ett samarbete oss emellan....

Inga kommentarer: