onsdag 22 oktober 2008

Det blir aldrig som man tänkt sig...

När jag väntade Wilma var jag väldigt slö och blev stor som ett hus! När jag fick reda på att jag var gravid den här gången tänkte jag mig att jag skulle vara aktiv, pigg och bara må jätte bra... Att vara aktiv under graviditeten skall ju vara bra dels för att underlätta graviditeten och dels för förlossningen (och allt som kan göra en förlossning enklare verkar bra tycker jag!!). Och det är ju också skönt om man inte blir skit stor och otymplig!! (Men som det ser ur nu så blir jag nog det!!!) Dessutom tror jag att det är bra för barnet inne i magen att man håller i gång, min egna lilla teori.

Men, det är ju ingen idé att planera saker för det blir ju aldrig som man tänkt sig ändå!! Jag har inte rört på mig på flera månader och absolut inte sedan jag blev gravid. Tänkte faktiskt komma iväg på yoga idag men då det inte var just den yogan som det varit förrut så struntade jag i det och sköt upp det till i morgon istället!! Få se vad jag då har för ursäkt......!!! För jag har alltid någon!! Det har ju inte gjort saken bättre när det gäller träningen att jag mått illa, varit otroligt trött och haft så mycket ont i huvudet! Efter att ha varit hos läkaren i dag var jag och köpte en avslappnings skiva som jag tänkte lyssna på lite senare i kväll efter jag plockat och fixat här hemma lite. Sedan ska jag beställa tid för massage, såg en massage för gravida i Fruängen. Hoppas att sånt kan göra att min huvudvärk minskar!!

I morgon ska jag till jobbet efter att ha varit hemma i tre dagar. Ska bland annat träffa rektorn och prata om endel grejer - fy jag är inte alls laddad! Tur att han är bra att prata med i alla fall!! Sedan ska jag sluta vid tio (börjar 6.30) för att åka till Liljeholmen och göra ett ultraljud. Håller tummarna för att det ser bra ut och att det bara är en ;-)

Inga kommentarer: