måndag 20 oktober 2008

Håruppfräschning, husesyn och huvudvärk!!

I helgen var jag jag och klippte mig och färgade håret - välbehövligt!! Det blev bra. Jag passade på att gå in i en scrappbooking butik som ligger i närheten av frissan - behövde lite inspiration, den har inte infunnit sig den sista tiden, har varken haft ork eller lust!! Jätte tråkigt!! Trodde att det skulle bli bättre om jag fick lite nya saker, men de hade inte så mycket kul. Men idag har jag i alla fall gjort en liten bok till familjen Elliott. Så skrivbordet ser ut som ett bombnedslag!!!

I går åkte jag och Wilma och hälsade på familjen Elliott i deras nya fina hus!! Så avundsjuk jag blev - jag vill också ha ett stort fint hus med massor av utrymme!!! Och plats för att bjuda hem gäster utan att behöva gå på varandra!!! Det var jätte kul att träffa allihop och se hur barnen hade växt och utvecklats! Barnen hade jätte roligt ihop och ett tag sprang de runt som tokar alla fyra i vardagsrummet. Alexei som var dålig kom ut från sovrummet och trodde att parketten skulle ligga som spånflisor!

Hela dagen hade jag ont i huvudet, men det blev värre på kvällen och jag gick och la mig med rejäl huvudvärk. Vaknade, vid halv sju av Wilma. Hon tyckte att vi skulle hoppa upp, Patrik som var sjuk även han var snäll och gick upp med henne! Jag fick sova till åtta. Hade fortfarande ont i huvudet och var helt seg. Men jag åkte till jobbet, började tio. Var först på apoteket och hämtade ut citodon (som jag för övrigt inte vågar/vill ta!). När jag kom till jobbet skickade min kollega hem mig efterson jag mådde så dåligt. Så en timma senare åkte jag hem igen. La mig och sov, och har mått riktigt kass idag! Spytt en gång! På eftermiddagen var jag ute och gogglade om huvudvärk och graviditet och fick fram massa fakta om detta och hittade även andra som skrivit att de haft det. Många skrev att de inte känt av någonting på tidigare graviditeter men att det vid andra eller tredje graviditeten hade det visat sig. De flesta hade haft mycket ont i huvudet innan grav., främst vid mens. Huvudvärken ökade vid stress, dålig sömn, för lite vätskeintag eller motion samt vid depression - om inte annat blir man ju deppig om man går omkring och har huvudvärk hela tiden. Nu har jag snart haft det i tre veckor. Ska ringa barnmorskan i morgon! Det jag hittade som positivt var att det för de allra flesta avtog vid typ vecka 20. Det är 7 veckor dit - så jag hoppas att det finns något botemedel på vägen dit!

Inga kommentarer: