torsdag 13 november 2008

magen v. 16


Oj oj oj, den här veckan har magen växt massor!! Jag tänker nog inte riktigt på det förrän jag ser den på bild - hur stor ska den bli egentligen!?
I dag började jag tidigt, 6.30 - för en vecka sedan när jag kom ut och skulle åka till jobbet, satt det en lapp på min ruta. Jag tänkte att vad är nu detta, det kan ju inte vara en böteslapp...men det var det!! Datumparkeringen hade börjat och jag missade att det var från 1 nov., jag trodde att det var från 15 nov. Patrik sa innan, nu kommer man väl åka på någon lapp innan man lär sig, men jag tänkte: nä, nä det där har jag koll på, jag ska inte få någon böter!! Men tji fick jag!! 450:- fattigare!! När jag tog upp lappen och läste summan, tänkte jag, ja ja det kunde ju vara värre... (för att trösta mig lite!) Jag satte mig i bilen och körde några meter, där stod Patriks bil med en lapp på rutan!! Jaha, det blev visst 900:-!!!
I går fortsatte de onödiga utgifterna, jag fick hem en påminnelse på en räkning som jag var säker på att jag betalt. Då visade det sig att jag lagt in summan, 2600:- på fel bolag. Så Patrik har i kväll (han är mycket bättre än mig att ta tag i sånt där!!) suttit i telefon med min bank och bolaget som fått mina pengar i två omgångar. Till slut tror vi att de fattade problemet...och nu hoppas vi att pengarna kommer tillbaka till mitt konto... annars känns det väldigt tråkigt - skänka bort 2600 för att jag råkade trycka på fel knapp och inte såg det vid tillfället.

Inga kommentarer: