söndag 23 november 2008

I helgen har vi som sagt tagit det lugnt och fortsatt att kurera oss. I går, lördag var vi ute i vinterns första snö. Jag och Wilma gick till Fruängen, köpte fina krya-på-dig tulpaner till Patrik och kläder till Wilma, två par byxor och en tröja. Hon har (vilket är på tiden) börjat växa ur en del kläder nu. På eftermiddagen så målade vi med fingerfärg och badade. Wilma avslutade sitt bad sittandes i duschen på sin pall. Patrik låg nästan hela dagen. Wilma var trött på eftermiddagen och ville gå och lägga sig halv sju, jag gick och la mig åtta! Vilket gäng!!! Men jag var så trött så kroppen värkte, natten innan hade jag sovit 2,5 timma. Jag vaknade efter 2,5 timma och sedan var det stört omöjligt att somna om!! Så himla trist! De säger ju att man sover dåligt när man är gravid (det är ju inte bara då som jag har svårt att sova men...) och att man gör det bl. a. för att man ska vänja sig att vara vaken när barnet (barnen) kommer! Så himla korkat!!! Allt brukar annars vara så himla smart och finurligt när det gäller kroppens funktioner men inte det!!! Det vore väl mycket bättre om man istället sov som en gris nu innan och verkligen vilade upp sig - men inte då!! Jag fick i alla fall sova på morgonen, får då gick Patrik upp. Och i natt sov jag (nästan hela tiden) mellan 20.00 och 7.30 då Wilma vaknade och ville kramas och var så himla go och glad så hjärtat svämmar över av kärlek!! Så jag borde vara utvilad efter natten + middagsvila (!!) men jag har haft ont i huvudet i dag så jag ska snart gå och lägga mig - jag är så himla trött! Hur ofattbart det än kan låta!! God natt och sov gott!

Inga kommentarer: