onsdag 10 juni 2009

Besök

Jag fick snabbt avsluta förra inlägget för Wilma kom ner. Jag tog febern på henne och hon hade 39 grader - lilla stackare! När hon och jag var inne i stan var det en expedit som sa: "Vilket lugn liten tjej!" Ja hon är lite trött sa jag. Och sedan visade det sig att hon hade feber - inte konstigt att hon satt så lugnt och stilla i vagnen!
Så under eftermiddagen har vi bara varit inne och tagit det lugnt. Mamma kom över till oss. P. och Ruben åkte ut på sjön och provade sin fiskelycka. Resultatet var 0 fiskar! Så så var det med den fiskelyckan!!

Jag hoppas att W. feber inte påverkar S. och T. allmäntillstånd. Båda börjar nu bli bättre tycker jag. Förra veckan var jag inne med dem på sjukhuset tre gånger (1 gång m bara T. o 2 gr. m dem båda), då de fick inhalera adrenalin och ventoline flera gånger vid varje tillfälle pga att andingen var påverkad och nedsatt för att de är förkylda. T. har haft riktigt slemmig och otäck hosta. Men som sagt jag hoppas och tycker jag att det går åt rätt håll och vill att det ska hålla i sig så!
Nu har vi bott i Mst i en och en halv vecka. Och det känns riktigt bra! Förra veckan hade besök av familj och vänner! Jätte kul!! Det är så enkelt att bara åka och spontant besöka någon när man bor så nära!
Besöken har varit av lite olika karaktär - men alla lika roliga!! Det har varit snabbvisiter mest för att kika runt i det nya huset, middagar med hämtmat, mat och fika i trädgården, lek, bus och bad i vår nyinköpta plast pool, fika samt tjat och prat i soffan. Här kommer lite bilder från några av besöken: Just när jag skulle avsluta mitt inlägg vaknade W. het som en kamin, febern hade stigit till 40 grader! Så hon fick Ipren, vatten och sedan satt jag hos henne tills hon somnade om igen!







































1 kommentar:

Anna sa...

Era stackare! Och stackars de små kottarna (alla tre). Hoppas att ni snart mår bättre igen! Mysigt att se bilderna från era besök. Kram