måndag 8 juni 2009

Flytten till Mariestad











Halloj! För (eventuella läsare) så lever vi! Men har inte haft något bredband förrän i dag (och ja, det har gått bra, jag har inte haft sån stor abstinens - har haft fullt upp ändå!!). Flytten gick kanon bra. På fredageftermiddag (den 29 maj) kom flyttkillarna och började packa våra saker. (Jag hade hunnit luncha med Karin och Bella, två gamla kursare, tidigare på dagen. Jätte kul att träffa dem. Sista veckan ville jag hinna så mycket och hade även tänkt att hälsa på mitt jobb innan vi lämnade huvudstaden men det hann jag inte - det var lite väl tidsoptimistiskt!!)
Som sagt flyttkillarna kom, vi tog de väskor som vi skulle ha med oss till ma och Ru. Vilket resulterade i två fulllastade bilar!! Vi gick och hämta Wilma på dagis och sa adjö till barn och personal, snyft!! Vi hade köpt varsin flaska rosé till personalen och det var riktigt sorligt att ta farväl och krama om dem. Martin, en av Wilmas favorit "fröken" var riktigt rörd och ledsen och då kunde inte jag heller hålla tårarna tillbaka!!

Jag, Sixten och Tuva åkte i en bil, och Patrik och Wilma åkte i en. Eftersom alla våra saker var kvar i Västertorp så sov vi hos ma och Ru. På lördag förmiddag åkte vi till huset (P. var otålig och ville komma i väg så snart som möjligt även om inte flyttbilen skulle komma än på flera timmar. Som tur var var det fint väder så P. sysselsatte sig med att sätta ihop våra nya utemöbler. Wilma gungade på sina nya gungor. Vi grillade korv på en engångsgrill (hade ju inte kastruller el dyl.) och hade det riktigt mysigt. Ma, Ru och Mats höll oss sällskap.

Vid halv fem kom flyttbilen, då hade också Lotta och Henrik kommit och hjälpte till och bära. Super jyste!!! Det gick otroligt smidigt att få in alla grejer. En snäll granne hjälpte också till - helt kanon!!

Hela söndagen höll vi på att packa upp lådor - och jag är imponerad av hur bra de där killarna kan packa grejer, helt otroligt!!! Ma och Ru var här och hjälpte till, såvi fick en hel del gjort. Det var super skönt!!

Nähä,nu måste småttingarna ha mat!! Skriver mer en annan dag!!










Ha det gott! Kram S.










1 kommentar:

Anna sa...

Vad roligt att du är upp i cyberspace igen! Det verkar som om ni funnit er mycket väl tillrätta? Skönt! Måste höras snart så vi får veta mer. Kram