torsdag 11 juni 2009

nybadade barn och nygräddad rabarberpaj







Sitter och väntar på att rabarberpajen ska bli klar. Alla barnen ligger och sover och gubben sitter ute i solen!!

W. är fortfarande febrig men inte som i går kväll. I natt kom hon in till oss i natt och var jätte varm, hon drack massor av vatten och sedan ville gå upp när klockan bara var fem - det ville inte jag!! P. han sover ju som vanligt utan att märka vad som hände runt omkring. W. gick upp men kom inte så långt, hon la sig på golvet, jag somnade om och när jag sedan vaknade en stund senare så låg hon där raklång på golvet och sov!! Jag lyfte över henne till oss oh vi somnade om! Jag sov dåligt på småtimmarna så det var skönt att ligga kvar och sova med W till tio i morse!

Gud vad det börjar dofta gott!! Det var meningen att jag och W. skulle baka ihop, men sedan kom hon på att hon ville titta på film på sig själv. Och sen ville hon gå och lägga sig och sova. Hon sa flera gånger att hon inte gillade rabarberpaj utan tyckte att vi skulle baka pepparkakor istället så hon var väl inte så intresserad helt enkelt!

På förmiddagen har alla (utom jag) badat (dock inte samtidigt det skulle bli lite väl trångt!). S. och T. är inte så borskämda med att bada - det blir liksom inte av och det har varit så mycket annat den sista tiden så de har fått nöja sig med lite tvättning vid blöjbytena. Stackare! Men i dag är de rena och fina och luktar gott!! Jag skulle nog också behöva ta ett bad eller en dusch - det är mycket som inte ligger högst på prioritetslistan när man har tre små barn och nyinflyttade i ett hus - men jag tog mig tid att blogga lite i alla fall ;-) Men då har man ju i alla fall koll på barnen som ligger bredvid - skyller på det fr jag märkte själv att det där gick ju inte riktigt ihop och jag vill ju inte att ni ska tycka att jag är en riktigt lortgris!!

Nää nu ska jag göra lite nytta...kanske ta en dusch...greja här inne lite, det finns ju några lådor kvar att packa upp och massor av annat att göra...eller också så sätter jag mig i solen och ta en bit nygräddad rabarberpaj!!!

Ha det gott! Vi ses!

1 kommentar:

Blaa sa...

Du bor på landet nu då får/ska man vara skitig.