torsdag 28 maj 2009

Snart går flyttlasset!!


Ja det är helt otroligt och jag känner mig upprymd och förväntans full! Det ska bli skönt att flytta, just nu känns lägenheten så liten och rörig - vet inte om det kommer bli så stor förändring - jo huset blir mycket större men det kommer nog ta lång tid innan vi får ordning på alla saker. Men det gör inte så mycket, vi får ta det pö om pö. Vi har ju tid på oss! Och en stor trädgård att vara i, om vi blir trötta på röran inne!!


I morgon eftermiddag kommer två killar hit och packar och emballerar alla våra grejer (men jag packade några igår, bla mina scrapsaker - det kan man ju inte överlåta till vem som helst!! Och lite kläder, rensade i garderoben och då passade på att fylla några lådor). Då stuvar vi in barnen i bilarna och åker ner till Mariestad. Vi sover hos Ma och Ru första natten. På lördag fortsätter samma killar att bära in alla grejer i en lastbil som sedan körs ner till Mariestad. Där Patrik, Mats och Henrik står redo att bära in allt i huset!! Jag kommer väl försöka hjälpa till lite men har Sixten och Tuva att ha koll på också. Wilma kommer mamma att ha hand om, vilket är super bra!!


På söndag har vi fixat med flyttstädningen i lägenheten. Det känns jätte bra att vi ordnat med mycket hjälp, det kommer ändå att ta en massa tid att packa upp och få ordning i huset + ta hand om tre barn!


Jag känner mig lite orolig i magen, det känns som om det är en hel del kvar att göra på min "Att-göra-lista" innan vi åker ner i morgon. I dag är P. på sitt jobb, jag är hemma med S. & T. (man kunde ju tro att han skulle ta med sina nytillkomna, men så var det visst inte! ;-) Jag tänkte, om jag får till det, däremot ta med dem till mitt jobb i morgon eftermiddag. Innan dess ska jag äta lunch inne i stan med Bella och Karin - då blir det nog utan barn!)
Wilma har med sig glass och kex till dagis idag. De har avslutning för henne idag, men hennes sista dag är i morgon.


I dag är det marknad här i Västertorp, vi ade tänkt att vi skulle gå en sväng på det,de brukar ha lite karuseller och uppträde. I dag var det Pettsson som skulle sjunga. Men just nu regnar det, så vifår väl se hur det blir med det! Det kanske blir en snabb sväng...

Nää nu ska jag försöka få lite mer saker gjort under tiden småkottarna sover!!








3 kommentarer:

Anna sa...

Vad härligt att höra att du känner dig förväntansfull och glad inför flytten! Jag tror ni kommer få det toppenbra och trivas förträffligt i nya huset. Jag kommer nog förbi en sväng på söndag om jag får innan vi åker upp till Sthlm igen? Kram kram

Totten sa...

Vi ser också fram emot er flytt, jag skall se till att Henrik är laddad för att bära. Ringer ni när det är på G att börja jobba 0501399103 till H.

Kul att se Sixten och Tuva på riktiga vakna närbilder, Känns inte som de är så lika er som wilma var(lik patrik altså) men Tuva har nog din haka Sofia.

Ser fram emot att träffa er, vi tar nog med oss en påse bullar och kollar förbi vi också om det är ok.
Kram
Lotta

Tessan sa...

Som jag sagt tidigare så är det underbart att ni flyttar hit!! Å härligt att du ser fram emot det! Kanske oxå våldgästar en sväng på söndag när Tobbe kommit hem från golfhelgen. En kortis bara, måste ju få se, känna och lukta på de små liven, och på övirga familjen oxå för den delen. Men er räcker det nog att krama om ;-)
Kör försiktigt imöra!
Kramar