måndag 11 maj 2009

forts. sömn

Angående kommentarerna kring vår röriga natt - ja, det var den första men absolut inte den sista!! Kan tänka mig att på de allra flesta småbarnsföräldrarnas önskelista står nog SÖMN vldigt högt upp! Men det är skönt att vi är hemma båda två och W. är på dagis så vi kan vila på dagen om det behövs. Vi får försöka vila upp oss ordentligt nu de kommande tre veckorna som W har kvar på dagis, sen blir det fullt upp!

Jag har också funderat på om jag skulle flytta in till W., vi har ju en gästsäng där inne så det är inga problem - men det är ju mycket att jag ska lära mig att somna om och inte höra ljuden från små kottarna - men det kan ju vara lättare sagt än gjort! Ett alternativ är ju att jag flyttar in till W. rum de nätter då jag bara inte kan somna om. I natt sov jag faktiskt med öronproppar ett tag och sov riktigt bra tills jag blev sur på W. Hon kom väl in vid tre eller nåt, de kliade på hennes ben. Efter ungefär en timma så låg hon och kliade och var orolig. Jag tyckte att hon skulle ligga stilla annars fick hon gå in till sitt rum. Då började hon skrika och gråta, då bar jag in henne till sig. Fick lite dåligt samvete - hon gör ju inte så för att vara elak och jag visste att hon var lite röd i knävecken. Så jag satt hos henne tills hon somnade.

Ja våra nätter och min sömn kommer nog bli ett stående inslag i denna blogg - men jag ska försöka att inte bli tjatig...

1 kommentar:

Anna sa...

Du har rätt att tjata och klaga precis hur mycket du vill -det är en småbarnsmors privilegium:-) Och det ÄR tufft att ha småkottar som vaknar på nätterna så någon ventil måste man få ha.