fredag 22 maj 2009

Wilmas andra familj!!






















I går och i dag har vi lekt med bästisen, vi har varit i parken och sedan lekt och ätit middag hemma hos varandra - i dag hemma hos Jojjan och igår hemma hos oss. I går fick tjejerna mysa till det med film och popcorn medan vi åt middag - kanske just därför, så att vi skulle få sitta och äta i lugn och ro. Alla småpluttar låg uppradade i köket - mycket nöjda och glada! Kvällen avslutades med välling och gos i soffan - Wilmas satt och mös med Lovisa och pappa Jens! Två av hennes stora favoriter!!!
Både i går och idag blev det ganska sent och Wilma kom i säng senare än vanligt. Mot slutet märktes det på henne, hon pendlade mellan att var super pigg och aktiv - damp varning! (allt för att inte komma ner i varv för mycket och då kanske somna!) eller också gnällig, lättstött och osams med Jojjan. I kväll när samma sak skedde och vi hade sagt till Wilma flera gånger kände jag,för hennes skull, att det dags att bryta och gå hem. Istället för att prata henne till rätta, tappade jag tålamodet och sa mest bara att nu är få du sluta gnälla, nu går vi hem! Och sedan tog jag henne under armen och bar ut henne i tamburen. Hon blev förstås ledsen och arg och ville inte alls ta på sig kläder, men hennes utbrott gick som tur var över ganska fort och hon tog på sig sina kläder - förmodligen kände även hon att det skulle vara rätt skönt att gå hem och sova. Men jag fick dåligt samvete (och kände mig dum inför An och Je) för hur jag hanterat situationen - jag är allergisk mot gnäll men vet ju att hon var jätte trött. Och det är ju inte hennes fel att hon inte kommer i säng i tid.
När vi kom hem så var det snabbt i säng, jag och W. läste bok och mös tillsammans så det blev ändå ett bra och mysigt slut på kvällen.
Nu är lillasyster arg och kommer inte till ro, så det är väl bäst jag tar det!! God natt och sov gott!
Kram S.




























Inga kommentarer: