måndag 4 maj 2009

tips angående komplimanger

Häromdagen när jag fortfarande hade jag min super duper stora mage kvar (nu är den "bara" super stor!! Det ser förresten, enligt P. OCH mig, ut som jag har tre bröst ett bauta stort mitt på magen, och två sprängfyllda där bröst ska sitta - ingen drömkropp direkt - det skulle väl vara iså fall om man tog bort det största utav dem - det som sitter på magen! Bikinisäsongen är inget man längtar efter direkt!! - men det är en världslig sak!!) Nu tillbaka till när jag fortfarande var gravid - vi hade träffat ett par bekanta och vi skulle sätta oss i våra respektive bilar. När killen (vill inte lämna ut några namn, har inte frågat om tillåtelse att skriva om detta... Men det är bara i all välmening!!) säger "Hörde du vad vi sa?" "Nää" säger jag. "Vi sa attt du ser ut som en stor spermie - på ett positivt sätt alltså!" På vägen hem blev jag hela tiden så full i skratt, hur kan man se ut som en spermie på ett positivt sätt?!?

Nu träffade vi detta paret igen, efter att bebisarna kommit ut. Då pratade vi om att det var helt otroligt att de legat där inne osv. Och jag sa att jag hade tyckt att det var så kul att de tyckte jag såg ut som en stor spermie - på ett positivt sätt!!! Då började paret gapskratta,"Nej jag sa inte spermie, jag sa stor spärrballong!!" Säger killen då. (Kan tilläggas att han har en dialekt som många tycker är lite svår att förstå!) Jag vet inte vad som är bäst - en stor spermie eller en stor spärrballong?!

Tjejen berättar då att hon en dag skulle iväg och träna och känner sig lite obekväm och osäker på om hon ska ha den t-shirt som hon satt på sig. Hon frågade då sin sambo (och ville ju så klart ha ett ärligt svar - men ibland vill man inte ha ett för ärligt svar...) Killen svarar: Jag tror att det är bättre att du tar en svart t-shirt istället för en vit. Nu blir det lite mycket snögubbe. Säger han samtidigt som han visar med händerna hur han menar. "Men snögubbar är ju söta säger han sedan!" Lite för sent kanske...skadan redan skedd!





Tjejen berättar då om en annan gång du hon blivit jämförd med en pizza, en capriciosa, tror jag det var. Då hade samme kille försvarat sig med att: Men alla gillar ju pizza!!!

Vi skrattade gott åt detta!! Killen är super trevlig och snäll, men kanske inte så bra på det där med komplimanger - man vill inte se ut som en snögubbe eller en pizza...och inte en ballong heller för den delen!! Hihi

Vad vill jag då har sagt med detta - dels tycker jag att det är så kul så jag ville dela med mig av det och sen också att jag förstår att det är svårt det där med att ge komplimanger till oss tjejer. Vi vill ha ärliga svar...men inte för ärliga svar...hur ska man då göra?!? Ett tips kanske är att tänka efter ordentligt innan man säger något - men inte för länge för då undrar vi tjejer varför svaret döljer så och genomskådar det hela!!!

Lycka till med att ge och få komplimanger!!!

Inga kommentarer: