måndag 25 maj 2009

Sixten & Tuva

Efter att ha svarat de heter nog Tuva och Sixten i snart två veckors tid så bestämde vi nu på förmiddagen att de heter Tuva ch Sixten. Så mamma, det är bara att du vänjer dig!

Det har varit svårt det där med namn!! Och jobbigt när folk frågar om man inte riktigt har bestämt sig! Sixten har jag länge tyckt varit fint men sedan blev jag lite tveksam, är det lite hårt och sticksigt!? Tuva är inget namn som jag haft som favorit förrut - jag har tyckt att det låter som grästuva, men så en natt när jag satt och ammade de små grynen och tittade ner på syrran, så tänkte jag; Tuva, jag tror att du är en liten Tuva! Sedan har vi känt på det ett tag, men tiden går så fort, vardagenbestyren tar över och så glömmer man nästan av det där - ja just det vi skulle ju bestämma namn också! Det kan ju vara trevligt att bli tilltalad med något annat än brorsan och syrran ;-) Även om Wilma tycker att Brorsan o Syrran (eller Tjabo och Tjabolina) är jätte bra namn ochinte tyckt att de ska heta något annat. Men nu säger hon faktiskt Tuva o Sixten ibland också.

Men det är som sagt inte lätt, det är inte lätt att komma på namn till en och nu skulle vi hitta namn till två stycken! Man har så mycket olika åsikter och tankar om namn, och man förknippar dem kanske med någon annan. Och så ska de passa ihop med syskonens namn, men inte vara för lika! Och sedan ska jag och Patrik ska tycka lika...

Det är lite roligt och spännade att höra folks reaktion när man säger vad de (nog) ska heta. Endel säger Jaha, eller Ja man kanske vänjer sig. Vilket betyder att man inte gillar namnen. Andra reaktioner har varit Åhh vad fint! Och då tror jag det betyder att man tycker att de är fina! Men huvudsaken är ju att vi tycker om namnen och det vi...nog..... ;-)

1 kommentar:

Jennie sa...

Vilka söta barn du har! Kom vidare till din blogg via Leifs. Många kramar Jennie Nilsson som jobbade med dig på Hälsoäventyret