torsdag 14 maj 2009

Mjölkstockning

Sitter i soffan och myser, bebisarna ligger här bredvid och sover (ev har de faktiskt namn nu!!! Men om man frågar W om de ska heta det så tycker hon inte det, hon säger brorsan och syrran eller bebisen/bebisarna och tycker att det räcker bra så !!!) W. är på dagis, idag är de på utflykt och i morse stekte P pannkakor som hon fick med sig. Det blev några över, så jag har precis ätit det tillsammans med Ben & Jerrys Chocolate Fudges och banan!! Mums filibabba - slickade till och med tallriken efteråt (!!). Min aptiten är det inget fel på!!!

Två nätter i rad har hela familjen sovit väldigt bra - mycket skönt!! Däremot har jag mått dåligt, i måndags kväll började jag känna att det ena bröstet var hårt och ömt. Jag gick i och duschade jätte varmt på bröstet för att hindra en ev. mjökstockning. Men det gick tyvärr inte! Tisdag och onsdag hade jag ont och hög feber, ömsom frös jag som en gris och ömsom var så varm att det rann om mig - det gjorde verkligen det!! Lakanen blev helt blöta, när jag några timmar senare började frysa igen var det inte så mysigt att ligga i fuktiga lakan! När jag ammade W hade jag mjölkstockning flera gånger och det är verkligen inte kul!

Jag har ätit febernedsättande, men hade i tisdags ändå 39,9 och kände mig helt sänkt, sovit och vilat mycket - duschat massor av gånger, masserat bröstet, försökt amma så mycket som möjligt, har haft en varm rispåse på bröstet (en som jag sparat från W. tid, den är hemgjord av ris och trosorna som man får från BB - jag var inne en gång när jag ammade W. och fick antibiotika och då tipsade de mig om det. Jag hade köpt en dyr vetekudde på Hälsokost men den fick jag allergiska besvär av.) druckit massor av vatten och...

Nu idag känns det bättre. Jag ingen feber, men bröstet är fortfaranade ömt, rött och hårt - men hoppas att det också försvinner under dagen!

I natt fick min gamla kollega Leif en dotter, jätte kul!!! Ett stort GRATTIS till honom och hans Christine!!!

Jag hade tänkt att lägga in en bild idag men jag känner att jag får prioritera bort det för snart kommer en BVC-sköterska på hembesök och jag sitter i morgonrock, så nu måste jag sätta fart!

Ha en bra dag!

Kram S.

2 kommentarer:

Anna sa...

Skönt att höra att du är på bättringsvägen!! Man har ju nog ändå att göra med två små bebisar, utan att behöva vara sjuk också. Hoppas att du fortsätter krya på dig! Kram kram
PS. Om de ev har namn, får man möjligtvis veta dem nu? ;-) Ds

Anonym sa...

Jag vet (om det är samma som i går kväll)och tycker att båda är fina och lite tuffa.

Massor av kramar och vi ser fram emot flytt till småstaden snart
Kram Lotta