torsdag 12 februari 2009

en sprallis och en latkorv?!

I går var jag på ett tillväxt ultraljud. Allt såg bra ut! Nu är de ju så stora så man ser bara vissa kroppsdelar i taget, men det var kul att se deras ansikten, de såg lite olika ut. Och de var olika i storlek, man mäter fostrens huvud, mage och lårben och sedan räknar man ut vad de kan väger och jämför detta med vad som är förväntat att ett foster i denna vecka (28 + 3) ska väga. I denna jämförelse var tvilling 1 (den som låg med huvudet neråt och antas vara den första som skulle komma ut vid en förlossning) lite mindre än om det varit en enlig, tvilling 2 däremot var större än en förväntad vikt på en enling! Jag känner mest sparkar på ena sida - där tvilling 1 ligger, kan det vara så att den ena filuren är aktiv och därför lite mindre och den andre är en liten gottegris och latkorv som suger i sig all mat?! ;-)

Just nu är det i alla fall full fart i magen! Hela magen rör på sig!!

Jag har precis varit och lämnat Wilma på dagis, det gick riktigt bra. Inga trotsubrott - det var skönt! I går när vi skulle gå till dagis ville hon INTE gå till dagis, INTE ta på sig overallen osv!! När jag kom och hämta henne ville hon INTE gå hem och INTE ta på sig overallen! Till slut fick jag mycket bestämt stoppa ner henne i overallen medan hon gallskrek!! När hon fick på sig overallen skrek hon för att hon ville ta på sig overallen själv!! Pust vad ska man göra?!? Snacka om beslutsångest!!! När vi sedan kom hem, efter mer gråt om att öppna dörren osv så satt vi och gosade i soffan - hon var helt slut!! Hon var också jätte hungrig och åt massor till middag. Jag får väl ha med mig frukt till dagis som jag kan stoppa till henne så man slipper de värsta utbrotten bara för hon är hungig!

Nu ska jag plocka här hemma lite!

Inga kommentarer: