torsdag 26 februari 2009

Förlängd sjukskrivning

I dag har jag varit hos läkaren och hon sjukskrev mig till den 2 maj, vilket är förlossnings-datumet. Hon gjorde en gynundersökning eftersom jag haft mycket sammandragningar så ville hon kolla så jag inte hade börjat öppna mig men det såg bra ut - det var ju skönt!

Sedan var jag inne hos min barnmorska också, eg skulle jag dit nästa vecka men hon tyckte jag kunde komma in och kolla lite prover - allt såg bra ut där också. Det sista jag gjorde innan jag skulle gå var att väga mig och då hade jag gått upp 2 kilo (!!!) på en vecka!! Hur är det möjligt!?! Innan denna vecka har jag gått upp 11 kilo sedan inskrivningen och sedan bara det smäller till på det där viset!! Om det fortsätter kan man ju undra hur jag kommer se ut! Jag sa att jag tyckte att jag blivit rundare i ansiktet och det tyckte min barnmorska också, så jag fick göra ett urinprov också för att kolla så att det inte är så att jag samlar på mig massa vatten vilket kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning (vilket är vanligare när man väntar tvillingar är när man väntar en). Men detta provet såg också bra ut!

När jag kom hem tänkte jag att jag kanske ska tänka mig för vad jag äter, det är ju jobbigt för kroppen om man blir för stor - det är redan jobbigt som det är!! På fyra dagar har jag ätit snabb mat (typ Mc D.) tre av dagarna! Det kanske var det som visade sig på vågen!! Men jag tycker att det är så himla tråkigt att laga mat och hitta på vad man ska äta när man är själv!! Efter lunch så var jag sugen på något lite sött, brukar ta något litet efter maten..... då hittade jag en halv chipspåse (har aldrig förr varit med om att ha kvar chips!! Allt brukar gå åt en och samma kväll men det måste vara Patrik som lagt in den och så har jag inte vetat om den - annars skulle den inte ligga kvar där, det är ett som är säkert!!!) Så den tryckte jag i mig efter maten!! OM jag tänker att jag ska hålla igen, då blir jag som en trotsig tonåring (eller 2,5-åring) och gör tvärtemot istället!! Så det är ingen bra metod men innan har jag tänkt: jag har ju inte gått så mycket så det gör inget om jag äter lite extra - så jag vet inte vilken metod jag ska använda mig av!! Men det är ju världsliga problem -det var ju skönt att allt såg bra ut och vi hörde 2 små hjärtan slå därinne!!

Över till en helt annan sak, jag fick min lönespec. i dag - den var ju på 0 kr.(inte så oväntat!) men också en löneskuld på 6700:- Det var inte så jätte kul och inget jag räknat med! Det märks ju redan på ekonomin av att vara sjukskriven och sedan dessutom att få skuld på det!! Hade tänkt åa och stor handla idag - men är inte så sugen på det....men mat måste man ju ha!!!

I morgon ska vi ner till M-st och träffa lillskruttan!! (P. kommer hem i morgon, på morgonen)W. är sjuk, feber och blåsa på tungan! Jag pratade med henne i telefonen förrut hon tyckte att det var kul att prata med mig! Min lilla älskling - längtar så efter henne!

Inga kommentarer: