söndag 22 februari 2009

Helg i Mariestad


Jag har kommit hem efter en andra helg i Mariestad. Förra helgen tog vi det väldigt lugnt och det var super härligt väder - strålande sol och någon minusgrad. Vi var ute flera gånger i pulkabacken - det var kul!! I helgen var det bara jag och Wilma som var nere (p. åkte till Las Vegas i morse).


I lördagskväll var vi hemma hos Tobbe och Terése, käkade taco och tittade på Melodifestivalen och Wilma lekte med Emil, Alma, Tilde och Felice - hon hade skit kul, de busade och hade det så skoj!! Härligt att se dem!!


I dag, söndag, åkte jag hem till Sth medan Wilma stannade kvar hos mormor och morfar. I bilen hem satt jag och tänkte på hur skönt det skulle bli att var ensam hemma nästan en vecka, att få sova, vila, sova igen, ta det lugnt, göra lite nyttiga saker och lite roliga saker!! En stund senare kom jag på mig själv att jag satt och tänkte på hur mycket jag älskar Wilma, hur go och rolig hon är och att jag längtade efter henne! Men jag vet ju att hon har det bra hos mormor och morfar. I dag när jag skulle vila innan jag åkte hem så hörde jag hur hon och mamma pratade med varandra i rummet bredvid. Wilma hade badat och skulle borsta håret, borsta i bak sa mamma, nej inte i baken i håret, hörde jag sedan, då låg jag där inne och skrattade för mig själv.

Inga kommentarer: