onsdag 4 februari 2009

Wilma har inte varit bra i dag heller så hon fick var hemma från dagis. Hon och jag var hemma, så i kväll är jag väldigt trött - ska ju eg. bara vara hemma och ta hand om mig själv men det är lite svårt at lösa det praktiskt alla gånger. Det blir väl så att hon är hemma resten av veckan - för hon hade fortfarande feber i kväll.

På kortet bredvid syns lite av det som var en blåtira. Den kom sig av att Wilma i fredags blev lite arg! Det hela började med att hon höll på at lasta sin vagn med böcker, på denna hög skulle sedan Skrållan ligga men hon ramla bara av. Hon började bli irriterad och frustrerad, då kommer jag in med hennes potta och säger att jag ställer den här ifall du blir kissnödig. Då rinner det över! Hon blir jätte arg och tar tag i pottan och börjar skaka den upp och ner, helt tokig och då träffar hon kinden! Ja, det är inte alltid lätt att vara liten, framför allt inte när man är inne i en period då man vill göra och kunna det mesta själv! Eller INTE vill göra saker...som att kissa på pottan!



Inga kommentarer: