måndag 18 januari 2010

Köp-stopp

Jag hade tänkt att vi skulle ha köpstopp denna månad. Men det har skitit sig rejält. Istället för att inte köpa något har vi bl a köpt ett nytt soffbord (på rea dock!), en matta till vardagsrummet (även den billig), kläder till mig och barnen, framkallat massor av kort mm mm.

I går, söndag, var vi ute och gick och föreslog att vi skulle gå förbi Lilians affär och fönstershoppa lite (det är ju billigt!). Vi har pratat om att vi inte har så mycket pjotter och lullull hemma, det ser ju lite trevligt ut om man har det... När vi gick förbi affären var L där och städade, hon såg oss genom fönstret och släppte in oss. Så vi gick runt där och hittade massor av fint! Vi berättade att vi hade köpstopp. Då tyckte hon att vi skulle komma till henne varje gång som vi hade köpstopp, men även när vi inte hade köpstopp!

I dag läste jag på Annas blogg att hon var taggad att spara varenda krona för att kunna åka iväg på en solsemester med familjen. Då tänkte jag: Åhh ja det vore ju super mysigt!! Jag tror att det får blir köpstopp i februari (det är ju en bra månad att ha den för den är ju så kort!!)...men jag känner på mig redan nu att jag misslyckas - igen! Vilken bra inställning!

2 kommentarer:

Anna sa...

Samma visa här. Vi har blivit duktigare på att hålla i pengarna, men vad gör man när spisen går sönder? *Arg* Och när man hittar såå fina saker till huset... :-)

Tessan sa...

Ja, vi ska oxå försöka hålla i pengarna! Hur lätt ska det bli nu då:o
Alla tillval till huset gör ju att man blir så sugen på att välja till både det ena och det andra, och så tänker man att "man bygger ju bara hus en gång i livet", så då borde vi väl unna oss. Men si det går ju inte att få allt man vill ha...
Jag vill att vi ska åka på en resa oxå. Tobbe skakar på huvudet, och kallar mig för finans-ministern när jag pratar resor. Kan inte förstå vad han menar;-)