måndag 18 januari 2010

Mer feber, massor av foton och svårt att välja + första 3 utvalda!

I dag har Wilma varit feberfri (mkt skönt!) men nu i kväll kände vi att Sixten var varm och det visade sig att han hade 39 grader. Han satt alldeles stilla i mitt knä och gosade och jag passade på att mysa med honom för det brukar man inte få göra med honom några längre stunder - han har alldeles för mycket energi för det!
I kväll hade jag tänkt sitta och scrappa lite men det blev inte så. Jag har kommit igång igen med scrappandet och det är jätte kul. Jag har hur mycket kort som helst som ska in i album! När det gäller att ta och framkalla kort så är jag som Anna när hon packar inför en resa - det blir alldeles för många för jag har så himla svårt att välja bort plus att det är flera kort som ska in i alla barnens album, så vissa framkallar jag 3 av! I helgen satt Terése och kollade, helt frivilligt, på en en del av alla framkallade foton (jag upptäckte i dag att det fanns en låda till!) så hon vet att det är många!
Men på tal om kort, så blev jag inspirerad från en annan blogg att lägga ut 10 favorit kort från 2009. Jag försökte välja 10 men det blev 40 eller nåt... Det är många jag gillar - vissa för att det är ett fint motiv, andra för att kortet står för något visst eller att det är någon söt unge på el dyl. Jag har länge tvekat om jag ska lägga ut dem, dels för att det är så många och dels för att tiden gått - det var ju tänkt att det skulle vara runt nyår. Men nu har jag bestämt mig för att lägga ut dem och det gör jag för att det blir kul att nästa år göra samma sak och jämföra. Eftersom det är så många blir det flera inlägg.

Det är första korten är på min mage och Wilma, en kväll i Västertorp när hon hade busat med P och satt och gosade med mig och magen i soffan. Hon gjorde det så ofta, gosade och väntade på bebisarna.

Inga kommentarer: