tisdag 20 april 2010

Mamma-barn-helg!

I fredags åkte jag och kidsen upp till Sth och Annette. Upp kom också Lotta och Terése med barn. Vi hade en super mysig mamma-barn helg, med närmare bestämt 4 mammor och 10 barn. Allt flöt på så otroligt bra, barnen lekte och hade så roligt ihop. De var ute och lekte, de var inne och lekte, de badade, byggde kojor, dansade - det var disco på lördagkvällen bl a med framträden, de spelade Wii, cyklade, gjorde geggamojja, bakade paj, tittade på film och åt popcorn mm.! Att allt flöt så bra var väl att barnen tyckte det var så kul att träffas men kanske främst för Annette är Annette (de som känner henne förstår vad jag menar!) och att vi fyra mammor känner varandra så väl!
Innan jag skulle åka funderade jag på om jag skulle ta med alla tre barnen eller bara W, eftersom jag inte åkt så långt med alla tre ensam. Men bilresorna gick mycket bra, även om de var långa! Hemresan tog 5 timmar med stopp för mat! Phu!

Det som visade sig bli lite krångligt för S & T var att somna och sova bra under nätterna. Hemma somnar de alltid i sina sängar och sover hela natten. Så det fanns inte i min värld att detta skulle bli ett problem. Att det hade svårt att somna och sova på bortamark var inte alls är konstigt (men jag hade inte tänkt på det), att de sedan fick feber och snuva på lördagen hjälpte ju inte saken (men inget man kan hjälpa). Så när helgen var slut var jag mycket nöjd med helgen men också mycket mycket trött...

Mammorna hade tid att sitta ner i soffan och slappa och dricka gott! Så mysigt!

Närbilder på barnen när vi hade disco!






Annette med sin minsta. Frida hade blivit en stor tjej, och så otroligt go, mysig och söt. Vi kallade henne "Tjejen med den lilla rösten men de stora orden"!
Tjejerna har gjort en koja i en av våra resesängar.
Lotta läser för tjejerna, killarna spelade Wii.
Märtas favorit - spindelnätet. Viar och lekte på Frida och Elinas förskola.
Tjejerna redo för att uppträda!
Killarna var laddade inför sitt uppträde! (Tjejerna ser betydligt lugnare ut än killarna men det var nog också så att jag peppade och puschade killarna mer inför fotograferingen + att de är lite äldre...och killar...)Dansen är i full gång, energin var det inget fel på! Alla körde på för fullt, det var allt från magdans till breakdance.
Nedkrypna med film och popcorn - kan det bli bättre! Inte för oss mammor i alla fall ;)

2 kommentarer:

Tessan sa...

Vilka härliga kort:-) Vad mysigt vi hade (för det mesta)!!

Tack för idag :)

Nu ska jag ta o lägga mig. Natti, natti

Anna sa...

Ser underbart ut! Kul att det gick så bra, men jag förstå att ni var trötta sen... :-)