fredag 9 april 2010

Påskveckan

Jag tror jag ska uppdatera lite...det var ju två veckor sedan sist...och det har ju hänt en del! T & S blev 11 månader i början av påskveckan! Och nu, nu är det bara 3 veckor kvar till de fyller 1 år! Helt otroligt vad tiden går! Här nedan busar T och mormor.

S i ett nötskal - pigg, glad. För honom finns inga problem eller bekymmer! Här har han klättrat upp i en låda och satt sig. En av favoritsysselsättningarna!

Om man inte får plats att sitta i lådan kan man ju alltid sätta dem på huvudet!

Min lilla, goa tjej och jag gosar och tittar på klockan. T säger: "Titt-tatt, titt-tatt" och så vickar hon med handen. Hon tycker om att härma ljud och rörelser.

På skärtorsdagen åkte vi och hälsade på farmor, farfar och faster. Det var kul att träffa dem! Det blev massor av god mat, påskägg fyllda med godis och påskpresenter! Här är faster Berit och en trött liten kille.


Långfredagen bjöd på minst sagt varierande väder. Jag, Tess, S & T tog en promenad på morgonen, då sken solen ena stunden och det regnade den andra. P, W, fam Hammer och fam Nyman grillade korv och lekte på gamla Ekudden. Jag, S och T var hemma, då kom det två rejäla hagelskurar och det blev alldeles vitt i trädgården - och sedan försvann det! P och W hade inte märkt något så det var nog väldigt, väldigt lokalt
På påskafton kom först Robban, Susanne och Olivia på besök. Kul att träffa dem. W gillar ju verkligen sin kusin!

På eftermiddagen kom sedan familjerna Nyman, Hammer, Johnson och Crozzoli. Barnen fick leta påskägg i trädgården.
Här står de redo!

Alla hade med sig mat och det blev en himla god italiensk buffé och en mycket trevlig kväll!
Dagen efter fanns det pastasallad kvar och det åt vi ute i solen, W högst upp på stegen.

Vi var ute precis hela dagen, vädret var super skönt! Jag & P klippte träd (vilket jag sedan fortsatte med i veckan så nu är alla äppelträd klara - nu är det bara en ett gäng andra träd att ta tag i...). Ma & Ru var och hälsade på, sedan droppade det in massa folk från kvällen innan som hämtade bilar & dyl.

I veckan har vi bl. a. var vi på en lekplats - gungat, lekt, krypit och smakat sand. Super kul tyckte barnen, och jag med.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilka underbara bilder du lägger in! Jag blir så inspirerad av det.
Tack för en suverän påskafton med god mat och trevliga vänner!
Kram Johnsson

Om oss sa...

Tack själva!! Det var så kul att ha er och alla andra här!

Kram S

Anonym sa...

Låter som om ni har det riktigt bra - och att barnen är friska? Tack för påskafton! Jättetrevligt och precis som du skrev, Riktigt gott. Har redan bjudit på fam Nymans bidrag, auberginegratängen -succé hos oss också!
Kram Anna