torsdag 22 april 2010

Utelek trots kyligt april-väder!

Redan torsdag - veckorna rusar fram, jag fattar inte vart tiden tar vägen!

I veckan har vi varit ute och lekt en hel del (det har varit soligt men kallt och blåsigt väder t.o.m. snö en morgon!). Jag har röjt en del inför uppsättning av ny spalje. Det har W tyckt va kul för då har det kommit upp massor av gulliga daggmaskar som hon sedan suttit och gosat och lekt med.
I tisdags skulle vi eg. på 1-årskontroll med S & T men båda var väldigt snuviga och S hade dessutom feber så vi "fick" inte komma (de skulle vaccineras också). Istället blev det lek och fika i en lekpark med Emil (Oscar) och Alma. Även om man är lite sjuk så är det ju inte farligt med frisk luft! När vi kom hem från lekparken stannade jag och W ute i trädgården (S o T sov). Jag fick en massa gjort, det var skönt. När jag kom in rann näsan och jag trodde att jag var allergisk men det gav sig inte och så på kvällen blev det värre. Så jag har också lyckats dra på mig förkylningen som alla ungarna har! (Men det känns som det är på bättringsvägen nu, vågar inte riktigt säga något men...)
Onsdag - jag kände mig inte alls bra, sov på fm när S o T sov. Mamma var och hämtade W på förskolan. Sedan stannade hon en stund och höll oss sällskap. Vi var bla ute. W var sugen på att måla - jag ville gå ut så vi gjorde en kompromiss - målade ute! P o W cyklade till hennes dans.
I dag har P jobbat hemma så när S och T sov på förmiddagen stack jag in till stan och gjorde några ärenden. Sedan har vi (jag och barnen) varit ute hela eftermiddagen. Vi ville inte gå in när det var dags för middag så P åkte och köpte korv som vi grillade och åt ute.
Mina godingar! T med största haklappen, hon dregglar en hel del just nu. Hon håller på att få 1 eller 2 tänder. S med en absolut favorit - tandborsten! Han blir helt knäckt när man tar den ifrån honom! Och sen är det W. Som i veckan har varit pigg och glad, så himla mysigt, det var (väl...?!) förra veckan hon var rätt vresig! Inte alls nåt kul!

En konstigt men rätt häftigt kort när grannkillarna är inne och leker med W. De gungade, spelade foboll och här gräver de efter mask i landet.

3 kommentarer:

Tessan sa...

Ja, visst vill man bara var ute när det är så härligt väder! Speciellt när man bor i lägenhet. När jag såg kortet där Sixten borstar tänderna fick jag en deja-vu-upplevelse "var har jag sett den blicken förut?" Nu vet jag - Påskafton - Patrik på väg upp till sovrummet, vänder sig om och tittar på mig, lite lagom dimmig(och tror att jag inte ser honom) Hihihi...

Om oss sa...

hihihi!!! :)

Anna sa...

ha ha ha - klockrent Tess :-)