söndag 25 april 2010

Ytterligheter

Aktiv lördag
I går var P och W och badade på fm, S och T fick stanna hemma. Jag gick en promenad med dem så att de somnade i vagnen och sedan röjde jag det sista i rabatten vid spaljen. Den är nu upprensad och spaljén är borttagen. P o W kom hem, vi grillade korv. Åt, sedan snabbt i väg. Jag och W cyklade till bibblan och tittade på teater (W tyckte den var jätte kul!). Hem igen, packade ned grejer till barnen, P skjutsade grejer och barn till ma och Ru. Jag röjde här hemma. Så skönt att göra det när inga är hemma och ställer till oreda igen. Jennie skrev en klok sak för ett tag sedan. Det löd (ungefär) så här: "Att plocka efter barnen är som att skotta när de snöar". Det stämmer väldigt bra!
När jag plockat var det dags att hoppa in i duschen, sen påklädning och tillfixning. Strax efter 17 cyklade vi till Ha och Ni. Där vi var ett stort gäng som träffades. Vid halv sju åkte vi ner till Karlsholme och Bois-Galan. Där det bjöds på mat och underhållning. Det var en mycket trevligt kväll! Skrattade massor!
Lugn söndag
I dag har det inte varit lika kul! Jag hade tänkt att vi skulle hålla på i trädgården hela dagen. Men det gick inte för det hade flyttade in massa gubbar i mitt huvud. Snickar och murare ;) som bankade och levde om!! Inte alls kul. Gjorde inte ett smack på hela dagen. Låg i soffan och slappade tills ma och Ru kom med barnen vid tre. Det var väldigt skönt att inte barnen var hemma på fm! Usch det är inget kul att må så där!

2 kommentarer:

Anna sa...

Aj, aj! Glöm inte ROT-avdraget bara...

Men visst är det skönt att kunna ligga i soffan när man mår sådär. Fast det känns som slöseri med "egen-tid" att vara bakis när man är barnfri - trots att det är därför (delvis) man har barnvakt... :-)

Om oss sa...

Ja det känns verkligen som slöseri med tid! Men jag intalade mig att jag behövde få ligga och bara slappa (fast jag skulle hellre vilja utnyttjat den barnfria tiden på ett annat sätt!).