tisdag 13 april 2010

Nu är det vår!

Flyttfåglarna kommer tillbaka, ljusa kvällar, varmare dagar. Doften från grannarnas tändvätska sprider sig bland husen - och i dag var det vår tur. Alltid lika gott! Te och Alma var med och käkade. Tidigare på dagen tog Te med sig tjejerna ner till hamnen och åt glass i solskenet - och det är ju vår om nåt! I trädgården händer det saker! Och det är kul att följa det eftersom vi inte vet riktigt vad som kommer upp. Snödropparna har varit uppe ett tag. Och i år tror jag att jag tycker de är extra fina eftersom de var de första blommorna som vågade sig upp bland snön när jag längtade som mest efter våren!
Vi har också blåsippor - de är ju så himla söta!
Det är kul att kunna greja i trädgården.Och i helgen planterade jag blommor i krukor, det var bl a Bellis, de är en liten favorit, så fina. En annan av favorit är tulpaner - jag älskar dem! I helgen fick jag en fin bukett.

Det enda negativa är väl att pollensäsongen har börjat och att de ljusare kvällarna gör att ungarna har svårare att komma i säng, och att somna.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilka vårkänslor du sprider med dina fina bilder! Härligt!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder. Ja, våren är härlig.

Vi köpte mörkläggningsgardiner till M´s rum förra året. Var mycket bra fram åt sommaren då han skulle lägga sig när solen fortfarande var upp.

Kram
/J