söndag 2 maj 2010

1-årskalas & cykelfest!

I fredags, Valborgsmässoafton, fyllde de alltså 1 år. Morgonen började med att jag fick ett sms från Tess där det stod att bara T var i tidningen, det högg till i magen! Jag vet inte vad som hade hänt, jag hade så klart skickat in och betalt för två bilder men det var bara en bild i tidningen. Tur att S var helt omedveten om hela situationen.
Dagen innehöll allt som en födelsedag bör, tårta, kakor, sång och paket. På eftermiddagen kom ma, Ru, Mats, San, min mormor och morfar och firade de små.


På lördagen var barnen hos ma och Ru. Jag och P var med på cykelfesten för första gången. En mycket kul fest med ett roligt upplägg. (Man få antingen laga för-, varm- eller efterrätt. Sedan får man adresser dit man ska intaga de olika rätterna, varav en är hemma hos en själv. På varje ställe är det värdparet + 2 par. Avslutningsvis träffas alla, i år 54 paren, i en stor lokal.) Kvällen var mycket lyckad och rolig - förrutom att P kedja på cykeln gick av när vi något sena var på väg till efterrätten. Så i dag är jag öm i baken eftersom jag fick sitta på pakethållaren.
I dag har det varit super skönt väder. Ma och Ru har varit här och vi har grejat en massa i trädgården.

5 kommentarer:

Anna sa...

Låter som en rolig helg! Var cykelfesten lugn i år eller var det hantverkare i skallen i söndags igen... :-)

Om oss sa...

Inga hantverkare i skallen, som tur var! Jag tog det ganska lugnt för att hålla ev hantverkare på avstånd.

Anna sa...

Klokt! :-) Och cyklen blir ju stadigare också...

Blaa sa...

Har hört talas om de där festerna!! Verkar riktigt roligt, om man kan laga mat då förstås:)

Gratta de små från mig är du hygglo. Kram Blaa

Om oss sa...

Ja det är riktigt roligt upplägg, men jag kan inte laga mat...men jag har ju en gubbe som kan det!