söndag 30 maj 2010

Trött, tröttare, tröttast!

Veckan har varit tuff. P åkte till Sth tidigt måndagsmorse och kom hem 20.30 i går kväll. Sista dygnet var det bara nedräkning tills han skulle komma. (När han ringer och säger att mässan slutar senare än han tror höll jag på att bryta ihop!) Jag och W satt uppe och väntade till 20.10 men sen orkade vi inte längre. När han kom sa jag bara: Hej! puss puss. Jag går och lägger mig. Sov gott. Det var den lördagkvällen det... Jag var helt slut, batteriet var helt tomt, jag var som en urvriden disktrasa eller jag kände mig mer som ett begagnat, brunt plåster som ramlat av från ett smutsigt barnfinger. Ett sånt där man kan se ligga på gatan och skräpa.

S och T har ju sina snuttefiltar och nappar och gosa med när de är trötta eller inte mår bra. W vill snutta med min arm! Så nu när hon varit sjuk så har hon suttit som ett litet plåster på mig. Hon har sovit dåligt på nätterna och inte haft tålamod vad gäller S och T, men som tur var var de hos ma och Ru de dagar hon var sämst, annars vet jag inte hur jag skulle fixat det. Ma och Ru har hjälpt till massor. Tack så jätte jätte mycket!
Det är en del pyssel med 3 små (tänk de som har fler! Phu!). I går skulle vi gå ut på em. S och T var helt nedkladdade av mat så jag bytte kläder o blöja på dem innan vi skulle gå. Under tiden jag bytte på T rev S ut alla grejer från ett köksskåp + fick ut en låda och hann hälla ut ett paket pasta. När det var uppplockat och barnen var påklädda och hade T bajsat, då fick jag byta på henne. W blev varm och fick gå ut. S röjde på som vanligt. När jag var klar med T la jag ut henne i vagnen. När jag vänder mig om ser jag att S har lyckats få upp barngrinden och är på väg ner för yttertrappan - phu. Ner med honom i vagnen och sen kunde vi gå! Då kändes det rätt skönt att alla satt i och på vagnen, jag visste var de vad och vad de höll på med. Men man måste ha koll där också för S & T har kommit på att de kan slänga ner nappen, mössan eller snuttefilten på marken! Och det är inte alltid man upptäcker det med en gång.


Men vi har haft mysigt och roligt också, framför allt när vi varit ute och lekt. När vi kom hem i går från vår promenad satte vi oss i en solig trädgården och mumsade jordgubbar och hallon alla fyra. Då fick jag lite energi, som räckte typ till nattningen.

En bild från i fredags då vi var ute i stugan.

1 kommentar:

Anna sa...

Stackars stackars dig! Tänk om du varit hos oss och haft det roligt istället!

Härligt med S och T... Jag kan säga att det blir bättre med åren :-)