torsdag 20 maj 2010

Vernisage o första doppet

I dag har de firar Förskolansdag på W förskola. Barnen fick klä ut sig till prinsar och prinsessor. De hade dansar, sjungt och grillat ute. Sedan var föräldrarna inbjudna på vernisage. Tilltugg och mycket vackra konstverk av barnen bjöds det på. Eftersom P är sjuk så fick mamma följa med. S och T var också med. De brukar ju alltid sitta i vagnen utanför och vänta så det var spännande och kul för dem.
När vi kom hem slog vi följe med grannarna ner till Ekudden. Vi var 9 barn, 3 mammor och 1 mormor. De stora barnen badade, på riktigt! Huh, helt otroligt, det var jätte kallt! Småttingarna badade bara fötterna, men det tyckte de var jätte kul!
Av 9 barn så är det 4 som är födda -09. Det var kul att se dem utforska och undersöka varandra.
Här är söta Agnes och lika söta Alice.

2 kommentarer:

Anna sa...

Brr, våra "badade" vattenspridare och det tyckte jag kändes tillräckligt kallat. Jag är imponerad av W! Jag tror dock att jag väntar till typ augusti...

Om oss sa...

Nu var det så att W badade bara halva sig. Hon är lite mittemellan skara i ålder, så de fyra som är äldre än henne var det som badade för fullt!

När vi kom hem sprang hon också i vattenspridaren. Men efter en stund kom hon in och sa att hon ville bada inne istället Hon sa också: Vattnet är varmare på sommaren.

Men på något sätt ser det så härligt och somrigt ut när ungarna springer nakna i vattenspridare. Jag kommer själv ihåg hur kul det var!