torsdag 13 maj 2010

Sovmorgon, trädgårdsfix och pizza

Helg - så himla skönt med långledigt! I helgen skulle eg W bästis m fam kommit, men det gick inte, så himla super duper tråkigt!! Vi hade verkligen sett fram emot det och planerat det sedan lång tid. (W visste inget om som tur var! När man har barn vet man att det kan hända så mycket så det är ingen idé att säga något. Sedan är ju inte tiduppfattningen så himla utvecklad än, en vecka, en timma - vad är det?!?) Nu är det andra helgen i rad som våra besök blir inställda. Så nu börjar man ju nästan undra om det är något fel på oss - luktar vi konstigt, är vi otrevliga, lagar hemsk mat, störiga ungar...
I morse tog vi sovmorgon, så himla skönt! Jag var den i familjen som vaknade först 8.48. Barnen brukar vakna någon gång mellan 7 - 8 så det var super skönt att det just i dag passade på att sova lite längre.
W har varit hos Märta och lekt, jag har varit och gjort lite ärenden, bl a köpt blommor. Sedan planterat dem i krukor och i rabatten bredvid spaljén. Det var så himla skönt och roligt att vara ute i trädgården fast vädret inte var något vidare kul. Men jag gillar ju att greja i trädgården och det är kul när man hinner lite också!
Nu är P och hämtar W och sedan skulle de köpa pizza, han och W var sugna på det! W brukar gnaga lite på en liten kantbit när vi äter pizza, så jag undrar vem det var som var sugen på pizza jag!

3 kommentarer:

Tessan sa...

Ops! Undrar vem det var som väckte dig :O

Ses imorgon! Gött med mat o vin :-)

Anna sa...

Ni är fortfarande välkoman upp till oss :-) Det gör inget om ni luktar illa .-) hi hi

Om oss sa...

Det tackar jag för, jag tror vi kommer upp, det vore kul med lite luftombyte!