onsdag 26 maj 2010

Efter mycket om och men...

Ws feber har inte velat ge sig, i morse tyckte jag att hon var lite bättre och att alvedonen fick febern att sjunka något men sedan vid 15.00, 15.30 blev hon blev sämre igen. Ca 16.00 ringer jag vårdcentralen i Mst, där man får lämna sitt telefonnummer och de säger en tid som de kommer att ringa upp en...de sa: "Omkring 08.15 i morgonbitti"...jaha. Då ringer jag sjukvårdsupplysningen och de tycker jag ska ringa Skövde barnmottagning. Då gör jag det, sköterskan där säger att de snart stänger och inte kan ta emot oss utan att vi får åka till Skövdes akutmott. Det tyckte jag kändes lite långt och undrar om hon inte kan sätta upp en tid åt oss och jag sedan ringer och kollar om vi kan få en tid i Mst för att sedan om det går bra ringa och avboka tiden i Skövde. Det gick inte, men jag kunde ringa igen efter att ha ringt sjukvårdsuppl. Så jag ringer tillbaka till sjukvårdsupplysningen och frågar om jag inte kan få en tid på Mst akutmott. Samma man som jag pratade med gången innan säger att han tycker vi ska åka till Skövde för där finns det möjlighet att stanna kvar över natten. Han säger också åt mig att jag ska packa en övernattningsväska för säkerhets skull. Det börjar jag göra medan jag ringer tillbaka till Skövde för att få en tid på akuten. När jag till slut kommer fram och berättar vad sjukvårdsupplysningen sagt tycker hon att det var ju inte riktigt vet vi ville ha svar på. Och det kan jag ju hålla med om. Jag får en tid i Skövde.
Under tiden ligger W och sover och jag blir helt förvillad, hur ska jag göra?! Det känns ju betydligt smidigare att åka till Mst, men jag kan inte ringa till Mst akut och boka tid för det gör man genom sjukvårdsupplysningen och dem har jag ju redan pratat med 2 gånger. När jag står där och är som mest förvillad så ringer de från vårdcentralen (?! de som skulle ringa i morgonbitti). Jag berättar hela situationen för henne och hon säger att hon inte ska slussa mig vidare (det tackar jag för!) utan bokar en tid till mig på akuten i Mst. 17.30 får vi tid. 17.25 är vi där - knappt inga bilar på parkeringen, verkar lovande...inte heller något folk i väntrummet. 17.30 får vi komma in och strax efter kommer en läkare, W undersöks snabbt och det visar sig att hon hade halsfluss (som jag anat). Vi hinner ner till stan och hämta ut penicillin innan de stänger 18.00. Så nu har W, trots att jag ringde alldeles för sent, hunnit börja med kuren idag, och det känns mycket bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, stackars er! Krya på er snart!
Kram
/J

Tessan sa...

Nej, nej, nej!!! Vilken otur ni har:-( Ring om du vill ha hjälp med något. Kramar

Anna sa...

Så himla tråkigt att ni inte kommer upp! Jag såg verkligen fram emot det! Krya på er! Hoppas W är bättre idag. Kram

Om oss sa...

Ja Anna det var super tråkigt att vi inte kunde komma!! Men vi får som sagt boka in en ny helg - i höst!

Och Tessan, jag ringde i går, men ingen svarade... ;)