onsdag 25 augusti 2010

Bland Pippi, Emil & Karlsson

Förra veckan, torsdag till fredag var vi tillsammans med familjen Hammer på Astrid Lindgrens värld. Vi var osäkra innan om vi skulle åka eftersom W var sjuk, hon hade haft feber sedan lördagen och det visade sig att hon hade halsfluss. Hon fick penicillin och började äta det dagen innan. När vi rådfrågade läkaren sa han att hon kommer att vara som en ny människa i morgon. Men det var hon inte riktigt. Hon var hängig och hade ingen matlust pga halsont och flera blåsor i munnen . Men hon hängde i och tyckte det var jätte roligt!
Vi var alla super nöjda och imponerade av detta ställe! Allt var toppen! Dit vill vi åka igen! Här kommer ett gäng bilder, huller om buller! VI börjar bakifrån. Taget dagen efter vi kom hem, W är pigg och glad och så stolt över sina nya Pippi-kläder!
Det fanns massor av lekplatser, super kul för S och T. Här är det T som gungar på en av alla Lilla Gubben hästarna. Nedan sitter P och T och tittar på Nils Karlsson Pyssling.

Skalle-Per var framme och pratade med S och T - han tyckte de hade snygga frisyrer! Jag tyckte det var så mysigt att skådespelarna i mellanåt gick runt och pratade med besökarna.

Här är det S som utforskar trä-djuren i parken.


Pippi föreställningarna var de absolut bästa, tyckte både barn och vuxna!

Vi kom fram till A. L. V. vid lunchtid på torsdagen, då mötte vi upp familjen Hammer. Regnet hänger i luften men vi klarade oss utan en enda droppe. Fredagen bjöd på sol och värme!

Vi såg på massor av föreställningar bl a Ronja, Emil, Karlsson på taket och här Madicken.
Den lilla staden där Pippi bor.

Gatan där Kajsa Kavat bor. Allt var så himla fint och mysigt uppbyggt.



Emil på Hoppetossa
Emil möter Emil
Medan de andra tittar på en föreställning med Bröderna Lejonhjärta så utforskar Alma omgivningarna.



5 kommentarer:

Tessan sa...

Åhh, vilka super-duper-fina kort ta har tagit (som vanligt)!! Kortet på Wilma/Pippa var kanon :)
Vi hade det så mysigt!
Kramar

Tessan sa...

Men, jösses vad har jag skrivit?! Ja, jag hoppas att ni som läser detta själva förstår vad det ska stå!!!!(samtidigt som jag skriver detta skrattar jag så jag får tårar i ögonen, o är alldesle röd i ansiktet)

Om oss sa...

Ha ha! Jag fattar!

Anonym sa...

Wilma är den sötaste Pippi Långstrump som jag har sett.

Kram Ma

Anna sa...

Härligt! Det blir nog ALV nästa år! Skönt att W friskade på sig till dag två.