söndag 8 augusti 2010

Tvillingvagn och nya garderober

Jag har haft ett litet sommarupphåll på mitt bloggande. Det har varit så mycket annat så jag har inte riktigt haft tid eller lust att sätta mig och blogga. Men i morgon ska P börja jobba. (W är ledig i 2 veckor till, så riktigt än drar inte alla vardagsrutiner igång.) Och det regnar ute så det får bli ett inlägg i kväll, men vad ska jag ta upp då - det har ju som sagt hänt en del saker i sommar. I kväll har jag laddad över kort i datorn och då hittade jag ett som jag fastnade för det här kortet:

Det är taget i måndags. Jag och P var då på IKEA (och köpte bl a garderober till vårt sovrum) Ma och Ru hade hand om barnen. När vi kom hem på eftermiddagen möts vi av 3 glada barn, 2 av dem i vagnen, men inte i vår tvillingvagn utan W vagn! Men vem har sagt att det inte är en tvillingvagn det med?!

W ville gärna köra! I bakgrunden syns kartongerna till garderoberna och vår brevlåda som när vi flyttade in var brun men som jag har pimpat upp med lte svart sprayfärg och egna utskrivna bokstäver.




Förrutom att åka i vagnen, kan man också använda den som klätterställning. Det brukar i alla fall S göra! Han är en riktigt klätterapa (precis som sin stora syster var/är). I dag så vips, så satt han uppe på köksbordet!
För övrigt så är nu garderoberna på plats. Det tog lite tid, P höll på en dag när Anna med barn (och sedan också Tess m barn) var på besök. I fredags fick vi hjälp av Ma och Ru, medan de hade barnen i sommarstugan så gjorde jag och P det sista. Så skönt, nu har vi en STOR garderob och S o T slipper sova bland massa kläder (vilket de gjort de sista månaderna).

3 kommentarer:

Tessan sa...

Åh, vad kul att du är tillbaka här på bloggen :)
Ja, men det var ju nästan onödigt att ni köpte S o T´s vagn. Ni kunde ju kört med W´s från början;)

Om vädret är ok så funkar torsdag för mig oxå.
Kramar

Anonym sa...

Vilka härliga bilder som vanligt. Håller med Tessan, kul att du är tillbaka.

Kram
/J

Anna sa...

Håller med föregående talare. Välkommen tillbaka! :-)

Får vi se en bild på garderoben?