måndag 16 augusti 2010

Sixten

Är ju den som än så länge har klarat sig utan att få feber, peppar, peppar... Men istället för baciller samlar han vidare på bulor och blåmärken. Han lär ha fått något tidigare i dag när han tog sig ur sin spjälsäng!! Jag hade lagt S och T och var på nedervåningen. När jag helt plötsligt hör något som låter och sedan en duns. Jag går upp och tittar och då står S på golvet (!!) bredvid T säng och de skrattar och busar med varandra! Jag har sett honom försöka ta sig ur sängen genom och slänga över det ena benet över kanten - de är ju rätt viga de där små! Men trodde väl inte riktigt att det skulle gå - men det gjorde det!
Ändå sedan S kunnat (och/eller inte kunnat men försökt) klättra har han liksom lyckats ta sig upp på saker genom att klättra på saker som ligger nedanför. Jag tror att det var så det gick till, i hans säng ligger en stor Nasse, den hade kommit under spjälsängsskyddet, när han ställde sig på det så blev han lite högre och kom över. Det är en påhittig och mycket nyfiken lite kille det där, och så otroligt go!
Nu har jag tagit bort spjälsängsskyddet och täcket (som han ändå aldrig har på sig, de har ju sina snuttefiltar). Och hoppas, hoppas att han inte tar sig över igen (vi har även en plan B; han får sova i resesängen, den är djupare!) Och hoppas hoppas inte att han blir sjuk!
Han älskar sin napp och sin snuttefilt!

Den här hatten älskar han också att ha på sig, det är eg. W. Men han är himla söt i den.

Han älskar också att gunga! Han ser ut som den Paddington i hatten och massor av sand runt munnen - mums!



2 kommentarer:

Anna sa...

En riktig goding! I är likadan, blir nästan aldrig sjuk, medan E alltid får varje magåkomma som går på dagis. Man kan ju tycka att syskon borde ärvt samma immunförsvar, speciellt tvillingar, men icke. Hoppas det håller i sig!

Om oss sa...

Ja visst är han en riktig goding, mammas lille kille!