fredag 7 augusti 2009

Febrig liten tjej

Idag var planen att vi skulle åka till stranden igen. Men det blev inte riktigt så. Wilma vaknade vid nio i morse och sa: Upp mamma, kom nu går vi upp!! När vi kom upp så låg Sixten och Tuva och kikade i sina sängar. Ungefär en kvart senare säger W.: Jag är trött. Ja men varför ville du gå upp då?! frågade jag. Men hon ville sitta hos mig och gosa. Jag kände att hon var varm. Kollade tempen och hon hade feber. En stund senare gick vi in och hon somnade. Sedan sov hon mest hela dagen, var i stort sett bara vaken mellan 16.00 och 20.00. Hon ville inte äta någonting - fast vi försökte med alla tänkbara godsaker. Innan hon gick och la sig spydde hon, lilla stackaren!! Vi får hoppas att hon mår bättre i morgon!

Det som har varit skönt är att hon har legat inne och vi har kunnat vara ute i trädgården. Mina axlar mådde bra av att inte vara i direkt solljus i dag - brände upp dem i går!!

Jag var på Kyrkornas en sväng för första gången. Jag var på jakt efter babygym som man ställer framför baysittern, vet inte riktigt om de heter så men... jag hittade i alla fall ett. Hade gärna velat ha två men det fanns bara ett, de hade inte alls mycket leksaker så den norpade jag åt mig så fort jag såg den! S. och T. har legat ute i trädgården och bla lekt med den.

Inga kommentarer: