söndag 23 augusti 2009

Kräftskiva

I går hade vi kräftskiva hemma hos oss. Den var ganska spontan. I fredags kom jag och Anna på att det vore trevligt och gott så vi ringde runt och bjöd in lite folk. Det visade sig att vi skulle bli 10 vuxna och 12 barn, men familj fick tyvärr lämna återbud då barnen drabbats av feber och förkylning, så vi blev 8 vuxna och 10 barn.

Jag ÄLSKAR verkligen kräftor men var lite besviken, de var inte så där jätte goda som jag hade hoppats på. Men det kanske beror på att vi ätit så himla goda pajer innan så magen och smaklökarna var mätta och nöjda.

Barnen hade jätte kul och lekte för fullt, ju senare det blev så somnade de in en efter en. Det låg barn och sov överallt! Mysigt och smidigt!! Det var en mycket lyckad kväll. Och ett mycket skönt avslut på vår långledighet (P. börjar jobba i morgon efter 4 månaders ledighet!!!). I torsdags var det fint väder och vi passade på att ta en (sista!?) grillkväll med Mats och San. I fredagskväll var jag, W och P. på cirkus (premiär för mig och W.). Sixten och Tuva hängde med mormor och morfar.

Inga kommentarer: