tisdag 4 augusti 2009

Halloj! Det var ett tag sedan jag skrev nu! Har inte lika mycket tid som i våras, då jag var sjukskriven och sedan var jag nog mer motiverad att skriva då eftersom jag visste att familj och vänner ville följa min graviditet och det var då ett enkelt sätt att göra det över nätet! Men jag har fått höra att några sitter och väntar på mina inlägg så jag ska väl försöka komma med ett lite då och då....
I mitt sista inlägg som kom med på bloggen skrev jag om vårt trapp-projekt som var lite mer avancerat än vad vi trott! Patrik trodde ju att han skulle vara klar innan de åkte ner till Skåne, vi är ännu inte klara....men har haft ett upphåll då vi har haft besök, ingen inspiration mm. Nu har vi tagit tagit tag i det igen. Jag har målat sätt-stegen 4 gånger (1 gång m grundfärg och 3 gånger med vanlig färg) och idag har jag lagt på ett sorts vax på själva trappstagen och det ska på en annan typ av vax 2 gånger till innan själva trappan är klar. Och sedan är det bara väggarna kvar...

I dag på eftermiddagen var W. och lekte med granntjejen, Louise, vi var också med och satt och fikade. Det var trevligt och kul att W. och L. lär känna varandra.

I går var familjen Crozzoli här och lekte och käkade. Vi blev sammanlagt tio personer, varav två tvillingpar! Här är hela barnaskaran!

Tuva satt för första gången i en barnstol - hon verkade trivas med det!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Tusen tack för en mycket mysig och trevlig eftermiddag. Jag tycker att bilden är helt underbar. Många barn blir det... :-)

Om oss sa...

Tack det samma! Alltid kul att träffas! Roligt att barnen har så kul ihop. Tänk om några år när Sixten, Tuva och Ellen kan leka tillsammans också då blir det verkligen holabandola!! Och vi tycker ju att det är kul att träffa dig och P. så klart!