måndag 24 augusti 2009

JOBBig dag!!!

Tidigare inlägg i dag var från gårdagen, jag skrev det i går kväll men det ville sig inte alls så jag testa igen idag och efter lite trix så gick det bättre!

I dag började P. jobba efter 4 månader - medan han hade sin första jobb-dag hade jag min första jobbiga dag. Jag räknade timmarna till P. skulle komma hem och dagarna tills jag skulle börja jobba - funderar på att börja i januari, om jag klarar mig så länge....

S. och T. har ju hittils varit otroligt smidiga och somnar när man lägger dem, bara de får sin napp och snuttefilt - Men inte idag!!! Tror delvis att det var mitt fel, någon gång försökte jag lägga dem fast de inte var trötta och då blev de bara arga, förbaskade och ledsna istället!!

W. var på dagis mellan 10.00 och 14.00. Jag gick ner på stan och uträttade några ärenden, S. och T. sov i vagnen. Så långt lugnt!! När vi kom hem vaknade dem och det kändes ganska stressigt att fixa och få i sig mat. Jag hade ju tänkt att mitt NYA liv skulle börja idag, "Projekt något måste göras åt den läskiga, läbbiga bullmagen!!" Därför frossade jag i mig chips och choklad till frukost, i går. För att sånt strunt skulle jag ju inte äta sen... Nä just de!!! Jag värmde hemlagad pizza som var kvar sedan helgen och slängde i mig! Ett tag trodde jag inte att jag skulle hinna äta alls och tänkte; Det här går ju jätte bra!! Jag hinner helt enkelt inte äta, super bra diet!!!

Barnen somnade vid ett och jag hann plocka ur diskmaskinen och ladda upp med ett gäng flaskor ersättning inför eftermiddagen. Vi gick och hämtade W. vid två, T. vaknade och S. fick snällt anpassa sig - jag väckte honom en stund senare. Sedan sov inte han mer förrän P. kom hem vid kvart i sex. Han, S. alltså, var jätte ledsen. W. ramlade och slog sig och var jätte ledsen och trött. Så ett tag hade jag två barn som skrek hysteriskt, och jag skulle börja med middagen.

Till slut somnade alla barn, W. var skit trött så det var inga problem att få henne i säng. Jag skönk ner i soffan, den tänkta kvällspromenaden sköt jag på framtiden och letade fram godis för det var jag ju bara tvungen att ha!! Så var det med mitt nya liv.....

Inga kommentarer: