fredag 18 december 2009

Jä-a he-e jä-a skit!

Just nu sitter jag och för över bilder som jag ska framkalla. I går kväll satt jag i flera timmar och höll på och fortsatte i fm. Till slut var jag klar, ca 700 (!!) bilder var överlagda och hälften av dem hade jag gått in manuelt och ändrat storlek på. När jag precis var klar la uppkopplingen av - allt jobb helt förgäves!!

Har ingen tur vad det gäller kort just nu, skulle gjort samma sak med julkorten men bestämde mig för att gå till en av de lokala framkallningsställen istället pga tidsbrist. Jag var där med en cd som jag lagt över kortet på...trodde jag, där var inget kort. Gick hem igen, la över det på ett USB kort och åkte ner igen. Satte mig vid en dator och hittade - ingenting. Höll på att börja tjuta! Skit sur och ledsen åkte jag hem igen och vi mailade över kortet istället. Några timmar senare ringer de från affären och säger att kortet ser jätte konsigt ut - korten var fina (jag som tagit ;) ) men det var fel klippt (P som gjort!). P satte sig och gjorde om det. Det blev inte som vi tänkt med helt ok, när jag hämtade ut dem dagen efter.

Sist jag skulle framkalla kort höll jag på i flera veckor för att få till det, det har jag ingen lust med denna gång!

Inga kommentarer: