fredag 18 december 2009

Pyssla mer!

När jag ändå sitter med datorn i knäet och laddar över bilder passar jag på att komma med lite fler tips på pyssel. Här är inbjudningskorten till julafton.

Jag gjorde en del julkort också (jag brukar ju göra det men i år köpte jag några färdiga, men de hade inte så många kvar av den färgen jag ville ha så det blev att klippa och klistra lite också). Både inbjudningskorten och julkorten var enkla och gick snabbt att göra - det är viktigt när man inte har så gott om pysseltid.

Först hade jag tänkt göra en adventskalendet till barnen (el det skulle väl främst bli till W) men sedan bestämde jag mig att de skulle få ett paket varje advent. Jag tyckte att det var en mysig grej och sedan blir det inte så hysteriskt.

Jag har en hel del sparade tomtar och dyl sedan jag var liten. I år har jag gjort så att jag har ställt fram en tomte eller ett luciatåg eller vad det kan vara varje dag utan att säga det till W. Hon tycker det är jätte kul att hitta en ny tomte och brukar varje dag kika lite extra i sin prylhylla om det har kommit något nytt. Det var en kul grej som jag bara kom på när jag var nere i källaren och rekade julgrejer. Man kan se det som en annan typ av adventskalender. Jag ska försöka komma ihåg till nästa år.
På W förskola har de också en adventskalender men de gör en sak varje dag istället för att dela ut paket - det kan vara baka pepparkakor etc. Mycket bra tycker jag!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ångest!!! Vad duktig du är! Och vad fint allt blir. Jättebra att återanvända gamla grejer, önskar att jag var mer pysslig också. Jag tar gärna mer tips men då i formen:
1. Klipp en fyrkant
2. Vik den på mitten
3 etc...
Så att jag liksom får varje steg :-)

Om oss sa...

hihi - jag önskade att jag hade mer tid, så att jag hann pyssla mer! Jag har tänkt att nästa år när W är lite större ska jag ha julpysselkväll med några andra barn...men jag kan bjuda in vuxna också! ;)