torsdag 17 december 2009

Sixten och Tuvas somnade utan problem både på eftermiddagsvilan och nu i kväll - skönt! Så nu får vi bara hoppas att S inte drar i gång med sina gymnastiska övningar om ett par timmar.

I dag har jag varit och klippt mig, sedan har jag och Wilma bakat saffranspinnar. Jag är inte så mycket för att varken äta eller baka bullar eller lussekatter (kakor däremot är roligare att baka och godare att äta!) men detta var något som vi fick på glöggfesten hos Lotta och Henrik och det var så gott att jag var tvungen att göra det. De blev mycket goda, framför allt när de var varma, då slank de ner alldeles för många!

W var som sagt med och bakade och jag fick räkna till tio flera gånger t ex när mjölet kom mer på henne och utanför skålen än i. När hon vispade så att det skvätte högt och lågt, när hon blev arg och kastade ett mått och kallade mig Dum, när jag ser att hon sitter med båda händer i ett juiceglas... och sen när glaset går sönder. Det var inte alla gånger som räknandet hjälpte. Att Tuva sitter bredvid och vill ha mat underlättar inte tillvaron. Vi hade trevligt och kul också... men det kommer dröja innan jag bakar något liknande - typ när det är dags för saffranspinnar nästa jul. ;)

I går var jag och hälsade på i Vara på mitt gamla jobb - det var jätte kul att träffa de gamla kollegorna och att se de uppfräschade lokalerna. På väg hem stannade jag i Skara och slöjddetaljer, där handlade jag grejer som ska ha när jag ska laga dockskåpet + några spontaninköp. Killen i kassan sa: Vi har kundvagnar här. (Jag hade inte ens en korg så det var var lite knixigt att bära runt på en rundstav, en två meter lång trälist + papper, kartong och en massa småkrafs.)

Nu är det en vecka kvar till julafton och alla julklappar är inköpta, det känns mycket skönt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Lyckans ost! Jag är inte färdig alls :-(

Finns det något jobb åt dig i vara? :-)

Om oss sa...

Ja det vore kul att komma tillbaka! 100% är ju bara att glömma med tre små barn och så långt att pendla men mindre tid kan jag tänka mig. Vi får väl se om de kan tänka sig att låta mig komma tillbaka. Det var en väldigt stor avtackning när jag slutade så de var nog otroligt lättade och glada att bli av med mig ;)