söndag 20 december 2009

Pyjamasparty & pulkaåkning!

I fredags var det Wilmas första pyjamasparty - hemma hos Felice. Det var också första kalaset utan föräldrar. Hon hade haft mycket kul, de lite äldre tjejerna hade tagit hand om henne.

Sedan ett par dagar lider P av ryggont, han går helt snett och kan knappt inte göra något här hemma. I går var Mats och San här, då fick han thaimassageav San, det kändes tydligen lite bättre efteråt.

Jag och W trosade kylan och gick in till stan, hon blev ansiktsmålade och träffade tomten som delade ut paket och godis.
På kvällen kom Lotta med familj hit och åt middag. W och Märta lekte och lekte!
I dag har vi varit ute i snön och lekt, jag och W var och åkte pulka. Jag hoppas verkligen att det fortsätter att vara kallt och att det kommer mer snö - för barnen har ju så otroligt roligt i pulkabacken! När det var dags att gå hem följde W med Märta hem och lekte. W tycker om Märta och tycker det är jätte kul att leka med henne, de verkar trivas ihop, det är kul eftersom det skiljer två år mellan dem.


I kväll har jag skrivit en "Göra" lista på allt som ska göras innan jul - jag kanske ska ta tag i den så jag kan bocka av något!
Förresten det sket sig med korten - igen! Jag satt till tio i tolv, hade manuellt ändrat storleken på typ 230 st. och lagt in ung. 700 kort, hade 8 kvar att lägga in, då la nätverkskopplingen av.... stunden innan hade jag tänkt; bara det inte lägger av nu! Men jag kände på mig att det skulle göra det så jag inte ens blev arg, bara full i skratt! Vi ska ha ett konto där, jag vet inte riktigt hur jag kommer åt det men ska ta reda på det - för även om jag blev full i skratt i fredags är det inte skit kul att sitta flera timma och joxa med kort helt i onödan!






Inga kommentarer: