tisdag 22 december 2009

Vilka underbart fina dagar vi har haft. Gnistrande vit snö och klarblå himmel, men väldigt kallt! Sådana dagar kan till och med det tråkiga och vardagliga bli fint...

I går var W hos min mamma och lekte med hennes tomtar och åkte pulka medan jag fixade med dockskåpet. På kvällen klädde vi julgranen (som vi för övrigt har klämt in mellan soffan och fåtöljen så att inte små ligisterna ska riva ner den!). Wilma tyckte det var jätte kul och klä den, det blev många kulor på samma gren, men jag sped ut dem lite i smyg. Hon klättrade upp och ner för att sätta upp kulorna, hon har väldigt bra balans men en gång när hon skulle nå en gren väldigt högt upp, blev det lite för mycket även för henne - så hon ramlade in i granen (men det gick bra!)! Hihi Det såg väldigt kul ut!

I morse när vi satt och mös i soffan tänkte jag sätta på tv men då sa hon: Nej sätt inte på tv, jag vill titta på granen!

I dag har det varit mycket jul - julbad, julstädning och inköp av julmat. Det allra mesta är nu fixat och klart och det känns skönt. Skönt är också att barnen ligger och sover och jag sitter här i soffan och dricker öl och äter jordnätter - mycket gott!

Inga kommentarer: